Последни новини
Уиз Еър рекордни резултати 2025

Wizz Air отчете рекордни резултати с над 75 милиона превозени пътници

Рекордни резултати за 2025 година

Авиокомпанията “Уиз Еър” отчете рекордни резултати през настоящата година с над 75 милиона превозени пътници и повече от 1000 полета на ден през летния сезон. Това съобщи Майкъл Делехант, главен търговски и оперативен директор на авиокомпанията, по време на онлайн събитие, на което бе представена информация за инициативата Customer First Compass на стойност 14 милиарда евро.


Инвестиции в изкуствен интелект и управление на смущения

Делехант подчерта, че авиацията е изключително сложна система, където закъснение на един полет води до ефект върху следващите. За оптимизация на операциите, “Уиз Еър” е внедрила изкуствен интелект в Оперативния контролен център, който предоставя в реално време информация за закъснения, смущения и възможни решения, като оценява броя засегнати пътници и оперативните разходи.

Пример за ефективността на системата бе сривът на електрическата система в Испания и Португалия, при който едва 22 полета бяха отменени, а 9 самолета временно блокирани извън базите на компанията.


Висока точност и минимални анулирания

“Уиз Еър” отчита 99,5% изпълнение на полетите през летния сезон, като анулираните полети са сведени до минимум и се дължат предимно на метеорологични условия или стачки на авиодиспечери. Точността на пристиганията е подобрена с 22 процентни пункта спрямо предходния сезон, което е сред най-добрите резултати в Европа.


Инвестиционната програма Customer First Compass

Инициативата Customer First Compass възлиза на 14 милиарда долара и се базира на три основни стълба:

  • Модернизиране на флота
  • Внедряване на нови технологии
  • Инвестиции в хората

Разширяване и обновяване на флота

Авиокомпанията планира да достигне флот от 250 самолета през ноември, като обновява парка си с по-ефективни машини. Новите самолети осигуряват близо 20% предимство по отношение на разхода на гориво, което е ключът към по-ниски емисии и устойчив растеж.


Фокус върху източноевропейските пазари

Компанията се фокусира върху Централна и Източна Европа, както и подбрани пазари на Запад. В същото време се оттегля от виенския пазар, където оперативните разходи са се удвоили през последните пет години.


Модернизация на услугите чрез My Journey

Андраш Радо, мениджър “Корпоративни комуникации” на “Уиз Еър”, препоръча използването на мобилното приложение My Journey.

  • Ваучери за храна вече се управляват изцяло чрез приложението.
  • Хотелско настаняване при отменен или пренасочен полет може да се резервира директно през приложението.
  • Възстановяване на средства също се извършва чрез мобилната платформа.

Нов кръг на членството в клуба на “Уиз Еър”

Майкъл Делехант обяви нов кръг на членство в клуба на авиокомпанията:

  • Цена: 499 евро
  • Билети: 9,99 евро
  • Възможност за добавяне на багаж и приоритетно качване директно при резервацията
  • 10 000 места за 34 държави

Технологични иновации на борда

В близко бъдеще “Уиз Еър” ще тества нови технологии:

Цифрово поръчване на храна, което заменя традиционната количка в кабината

Лека свързаност на борда на пет самолета в Обединеното кралство

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
SKY express авиокомпания на годината ERA 2025
Вижте още

SKY express е отличена като „Авиокомпания на годината“ в Европа от Европейската асоциация на регионалните авиолинии (ERA)

Престижно европейско признание за гръцкия авиопревозвач SKY express, гръцкият авиопревозвач, бе обявен за „Авиокомпания на годината“, като получи…
Total
0
Share