Последни новини
въздушна свързаност България Тодор Иванджиков

България се нуждае от национална стратегия за въздушна свързаност и нови туристически пазари, заяви председателят на АБАИ Тодор Иванджиков

Необходимост от дългосрочна и координирана политика

Председателят на Асоциацията на българската авиационна индустрия (АБАИ) Тодор Иванджиков призова за изработването на дългосрочна и координирана национална стратегия за развитие на въздушната свързаност на България, която да обедини усилията на институциите, бизнеса и туристическия сектор.

Изказването му беше направено по време на националната дискусия „Туризъм и въздушната свързаност. Традиционни дестинации и нови пазари. Ключът за устойчив растеж“, организирана от Националния борд по туризъм с подкрепата на Министерството на туризма и Министерството на транспорта и съобщенията, проведена на 24 октомври 2025 г. в NV Tower, София.


„Време е да мислим стратегически за въздушната достъпност на България“

Иванджиков подчерта, че всяка нова авиолиния изисква отговорност, координация и финансов ангажимент от страна на държавата, бизнеса и институциите.

Време е да мислим стратегически за въздушната свързаност на България. Зад всеки нов полет стоят отговорност, координация и ангажираност – от държавата, бизнеса и институциите“, заяви председателят на АБАИ.


Партньорства и нови възможности

Той обясни, че като член на Европейския съюз, България не може пряко да субсидира авиокомпании от трети страни, но може да стимулира партньорства с регионални инвеститори, давайки пример с Черна гора, където вече се водят разговори с местни представители и посолството за съвместни авиационни инициативи.

Според него Министерството на туризма, Министерството на транспорта, летищните оператори и авиокомпаниите трябва да изготвят общ стратегически план за подобряване на въздушната достъпност на страната.

Само така можем да насърчим туризма и да открием нови пазари“, допълни Иванджиков.


Потенциал за нови и възстановени линии

Председателят на АБАИ посочи конкретни възможности за нови и възстановени авиолинии – до Черна гора, Тел Авив, както и до отвъдокеански дестинации като Ню Йорк и Чикаго, където има значителни български общности и нереализиран пазарен потенциал.

Младите хора искат връзка и мобилност. Ако малките градове останат без летища и транспортна достъпност, рискуваме да ги изгубим в следващите десет години“, предупреди той.


Обединение за устойчив растеж

В заключение Иванджиков подчерта, че обединението между авиацията, туризма и институциите е единственият път към устойчив растеж и към възстановяване на достойното място на България върху въздушната карта на Европа и света.


България има нужда от дългосрочна и координирана стратегия за развитие на въздушната свързаност, която да гарантира стабилен растеж на туризма, повече инвестиции и по-добра интеграция на страната в регионалната и световната авиационна мрежа.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share