Туристически гаранционен фонд

Туристически гаранционен фонд ще защитава потребителите

Министър Мирослав Боршош: Туристическият гаранционен фонд е приоритет

Министърът на туризма Мирослав Боршош проведе поредица от срещи с водещи организации в туристическия сектор, сред които Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА), Българската асоциация на туристическите агенции (БАТА) и Обединение „Бъдеще за туризма“ (ОБТ). Основните теми на разговорите бяха необходимостта от въвеждане на Туристически гаранционен фонд (ТГФ), борбата със сивия сектор и насърчаване на културния и конгресния туризъм.

Туристически гаранционен фонд ще защитава потребителите

Представителите на бизнеса изразиха силна подкрепа за създаването на Туристическия гаранционен фонд, като го определиха като ключов инструмент за защита на потребителите и стабилност в сектора.

  • Министър Боршош увери, че работата по фонда е в напреднал етап.
  • Очаква се законовите промени да бъдат финализирани в рамките на следващите два месеца.
  • Целта е създаване на устойчив механизъм за защита на туристите и бизнеса.

Не можем да си позволим да подлагаме сектора на риск и санкции. Работим максимално бързо, за да въведем фонда и да гарантираме стабилност в туристическия бранш“, заяви министърът.

Борба със сивия сектор в туризма

Друг ключов акцент в разговорите беше ограничаването на нерегламентираните практики в туризма.

  • По данни на бизнеса, сивият сектор заема значителен дял и води до загуби за държавата и за легалните туристически компании.
  • Министър Боршош подчерта важността на засиления контрол и необходимостта от сътрудничество между институциите и бизнеса.
  • Министерството на туризма ще работи активно с други институции за елиминиране на нелоялните практики.

В редица случаи Министерството на туризма няма директни правомощия за контрол, но ще засилим сътрудничеството с други институции, за да се справим с нерегламентираната дейност“, каза министърът.

Информационна кампания за туристите

Министерството ще стартира национална информационна кампания, която ще информира потребителите за рисковете от закупуването на туристически услуги от нерегистрирани компании.

  • Кампанията ще има за цел повишаване на осведомеността на гражданите.
  • Ще се насърчи изборът на лицензирани туристически услуги.
  • Ще бъдат разработени мерки за популяризиране на България като надеждна туристическа дестинация.

Ще работим в партньорство с активните асоциации, за да изградим положителен имидж на българския туризъм и да популяризираме страната като конкурентна туристическа дестинация“, подчерта министър Боршош.

Срещите с представители на туристическия сектор ще продължат и в следващите дни, като се очаква допълнително обсъждане на конкретни мерки за развитие на туризма.

Свързани публикации
Общо
0
Споделете