Финансова загуба на „Боинг“

„Боинг“ отчита значителна финансова загуба през 2024

Финансова загуба на „Боинг“ през 2024 г. заради производствени проблеми и социален конфликт.

Финансова загуба на „Боинг“

Американският самолетостроител „Боинг“ (Boeing) обяви сериозна финансова загуба за 2024 г., причинена от проблеми с качеството на производството и социален конфликт, съобщава Франс прес, информира БТА.

Това се случва в момент, когато компанията е изправена пред сериозни предизвикателства, свързани с преструктуриране и възстановяване на доверието.

Финансови резултати на „Боинг“ за 2024 г.

„Макар че изминалата година беше трудна, констатирахме окуражителни сигнали за напредък, тъй като работим по преструктурирането на компанията“, заяви в видео обръщение към служителите Кели Ортберг, който оглави „Боинг“ през лятото.

Според официалните данни:

  • Чистата годишна загуба на „Боинг“ достигна 11,82 милиарда долара спрямо 2,22 милиарда долара през предходната година.
  • Годишният оборот спадна до 66,52 милиарда долара, което представлява намаление с 14% в сравнение с 2023 г.
  • През четвъртото тримесечие на 2024 г. оборотът е 15,24 милиарда долара, спрямо 22,02 милиарда долара през същия период на 2023 г.
  • Чистата загуба за последното тримесечие е 3,86 милиарда долара, спрямо едва 23 милиона долара загуба година по-рано.

Причини за кризата в „Боинг“

Основните фактори, довели до тежката финансова загуба на компанията, включват:

  1. Проблеми с качеството на производството – от 2023 г. „Боинг“ се сблъсква с множество дефекти и проблеми, които кулминираха с инцидент на самолет 737 MAX 9 по време на полет през януари 2024 г.
  2. Забавяне на производствените темпове – Федералното управление за авиация (FAA) на САЩ разпореди на „Боинг“ да изготви план за справяне със ситуацията, което доведе до значително забавяне на производствения процес.
  3. Дълга стачка на служителите – през есента на 2024 г., две ключови фабрики на „Боинг“ спряха работа за над 50 дни, което сериозно засегна доставките и производствения капацитет на компанията.
  4. Рекорден спад на годишните доставки – през януари „Боинг“ съобщи, че през 2024 г. е доставил само 348 пътнически самолета, което е най-ниското ниво от 2021 г. насам.

Бъдещето на „Боинг“ – преструктуриране и възстановяване

След тези тежки финансови загуби, ръководството на „Боинг“ се концентрира върху преструктуриране, подобряване на качеството на производството и възстановяване на доверието на авиационната индустрия.

Въпреки сериозните предизвикателства, компанията вижда позитивни сигнали, които могат да доведат до стабилизация в следващите години.

Свързани публикации
Общо
0
Споделете