Зам.-министър Ирена Георгиева и мексиканският министър на туризма обсъдиха възможности за сътрудничество
повече мексикански туристи в България
Мадрид, FITUR 2025:
В рамките на международното туристическо изложение FITUR 2025, заместник-министърът на туризма Ирена Георгиева проведе работна среща с Хосефина Родригез Самора, министър на туризма на Мексико. Основният акцент на дискусията беше насърчаването на двустранното сътрудничество между България и Мексико, като целта е да се отговори на нарастващия интерес на мексиканските туристи към нашата страна.
Ръст на мексиканските туристи в България
„За първите 11 месеца на изминалата година броят на мексиканските туристи, посетили България, е нараснал с впечатляващите 92% спрямо същия период на 2023 г., достигайки 8147 посещения“, сподели зам.-министър Георгиева.
Тя отбеляза, че чартърните полети между София и Мексико Сити, стартирали през май 2024 г., са допринесли значително за този успех.
Според статистиката, най-предпочитаните дестинации от мексиканските туристи са:
- Столична община
- Велико Търново
- Пловдив
Основният интерес на мексиканските гости е насочен към културен и градски туризъм.
Решаване на визови и административни въпроси
Министър Родригез подчерта, че активно се работи за разрешаването на случаите, свързани с отказ за приемане на български туристи в Мексико. Тя увери, че ще информира българската страна за конкретните мерки, които мексиканските власти предприемат в тази насока.
Кандидатура за Световната организация по туризъм
По време на срещата беше представена кандидатурата на Глория Гевара за генерален секретар на Световната организация по туризъм (UN Tourism) за периода 2026-2029 г.
Гевара изложи своите приоритети, които включват:
- Насърчаване на устойчивостта в туризма.
- Развитие на публично-частни партньорства.
- Укрепване на конкурентоспособността на туристическия сектор в Европа и Югоизточна Европа.
Сътрудничество с Jet2.com & Jet2Holidays
Заместник-министър Георгиева обсъди подготовката за летния сезон 2025 с представители на Jet2.com & Jet2Holidays. Компанията отчете:
- 68% ръст на пазара „България“ през последните две години.
- Прогнозиран допълнителен ръст от 25% за 2025 г.
С новата директна линия от Единбург до Бургас и очаквания ръст на туристи от Великобритания за периода май-октомври, компанията вече разработва туристически пакети за лято 2026 г.
Маркетингови инициативи за британския пазар
В рамките на дискусията беше договорено провеждането на съвместни маркетингови кампании на британския пазар през настоящата година, с цел популяризиране на България като привлекателна туристическа дестинация.

Тази среща подчерта стратегическата роля на България като привлекателна дестинация за международните туристи и демонстрира ангажимента на страната ни към устойчивото развитие на туризма. Ще се работи в насока за повече мексикански туристи в България.