Lufthansa изкуствен интелект хранителни отпадъци

Lufthansa използва изкуствен интелект за намаляване на хранителните отпадъци

Иновативен „Tray Tracker“ помага за ограничаване на хранителните отпадъци

Групата Lufthansa разработи иновативно решение с помощта на изкуствен интелект – „Tray Tracker“, за измерване и намаляване на върнатата храна на борда.

Lufthansa изкуствен интелект хранителни отпадъци


Мобилната технология сканира тавичките с върната храна от самолетния кетъринг на лентата за миене на съдове. Изкуственият интелект разпознава дали храната е била частично изядена, напълно изядена или изобщо не е била докосната. Анализът включва и информация за маршрута на полета, класа на пътуване и концепцията за хранене.

Благодарение на тези данни, Lufthansa ще може да оптимизира размера на порциите и избора на ястия. Допълнително, „Tray Tracker“ ще помогне за намаляване на CO₂ емисиите, тъй като по-малкото претоварване води до намалено тегло, а следователно – до по-нисък разход на гориво.


Успешно въведен във Франкфурт, вече и в Мюнхен

Lufthansa използва иновацията на летището във Франкфурт от близо година, а наскоро AI технологията започна да се прилага и в Мюнхен. В бъдеще се планира разширение към други бази и авиокомпании от групата Lufthansa.

Интелигентното мобилно устройство е разработено от екипа на Lufthansa Group Digital Catering Analytics в сътрудничество с дъщерната компания zeroG.


Проект „Pendle“: още една AI инициатива срещу отпадъци

Още един проект на Lufthansa Group, базиран на машинно самообучение, е „Pendle“, създаден от Lufthansa Innovation Hub през 2024 г.
Той използва алгоритми, които анализират данни като продължителност на полета, маршрут и предишно търсене, за да оптимизира количеството на натоварената храна. Дългосрочната цел е проектите „Pendle“ и „Tray Tracker“ да бъдат обединени.


По-екологични продукти на борда

Групата Lufthansa реализира и други инициативи за намаляване на хранителните отпадъци и по-добро планиране на кетъринга:

  • Пътниците на Lufthansa, Austrian Airlines и SWISS при къси и средни полети могат да поръчат предварително своето меню.
  • Свежите продукти се предлагат на намалени цени в последния полет за деня („to go“ оферта).
  • При полети в премиум класата на дълги разстояния, пътниците могат да изберат своето основно ястие преди заминаване.

Освен това, авиокомпанията работи по замяна на пластмаса за еднократна употреба и алуминий с по-устойчиви алтернативи. От 2022 г. една трета от тези материали вече са заменени на борда.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете