British Airways

British Airways подобрява представянето си по отношение на точността на полетите

British Airways въвежда технологии от следващо поколение в рамките на трансформационна програма за £7 млрд

Британският авиопревозвач British Airways представи впечатляващи резултати, след като въведе новаторски технологии като част от мащабна инвестиционна програма на стойност £7 милиарда, целяща да трансформира клиентското изживяване и подобри оперативната ефективност.

Председателят и главен изпълнителен директор Шон Дойл сподели по време на Future Travel Experience World Innovation Summit в Питсбърг, че изкуственият интелект, прогнозните анализи, оптимизацията и машинното обучение са променили фундаментално начина, по който British Airways осигурява пътувания без закъснения за своите клиенти.


British Airways A319 taxis at London Heathrow, UK, 17 November 2010 (Picture by Nick Morrish/British Airways)

Исторически постижения в точността на полетите

Новите технологии са въведени във всички отдели на авиокомпанията, като резултатът е:

  • 86% от полетите от Лондон Хийтроу през първото тримесечие на 2025 г. са излетели навреме — най-високото ниво в историята на авиокомпанията.
  • В сравнение с едва 46% през 2008 г., това представлява огромен напредък.
  • 90%+ точност на излитане в 38 от 89 работни дни през първото тримесечие.
  • През април 2025 г., две трети от полетите са излетели дори преди планирания час.

British Airways Airbus A321 taking off at London Heathrow, UK, 25 May 2010 (Picture by Nick Morrish/British Airways)

Какво стои зад успеха?

British Airways инвестира £100 милиона в засилване на оперативната устойчивост. Това включва:

  • Нови технологии и инструменти
  • Подобрени работни процеси на летище Хийтроу
  • Назначаване на допълнителни 600 оперативни служители
  • Използване на приложения с реално време данни, които анализират огромен обем информация и подпомагат вземането на информирани решения

Изкуствен интелект и машинно обучение в действие

Ето някои от технологичните иновации:

  • AI базирана система за определяне на стоянки на летище Хийтроу според свързващи полети на пътниците — спестени 160 000 минути закъснения.
  • Програма за следене на метеорологични условия в реално време, която комуникира директно с центрове за управление на въздушния трафик в Европа — предотвратени 243 000 минути закъснения.
  • Прогнозна технология за идентифициране на рискови маршрути, позволяваща навременни действия за избягване на забавяния.
  • Софтуер за управление на пистови операции, който моделира реакции при различни видове смущения — използван в 163 сценария за 2024 и 2025 г.

Повече от 100 учени по данни и 830 проектa

В рамките на програмата:

  • Над 100 data scientists работят върху иновативни проекти.
  • Общо 830 трансформационни инициативи са вече внедрени.
  • Преносът на данни към облачна инфраструктура е завършен на 90%, осигурявайки по-висока цифрова стабилност.

Предстоят още иновации

През следващите месеци ще бъдат внедрени допълнителни мобилни приложения за пилоти, кабинен екипаж и наземни екипи, които ще ускорят процесите на подготовка и излитане на самолетите.


Шон Дойл:

„Подобряването на оперативната ефективност е ключова част от нашата инвестиционна програма. Дори когато причините за закъснения са извън наш контрол, ние се стремим да осигурим най-добрите възможни решения за клиентите. Новите технологии променят играта.“

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете