Последни новини
COMAC C919 дебют

Китайският самолет C919 дебютира в Близкия изток и предизвиква Boeing и Airbus

Първа поява на COMAC C919 извън Източна Азия

Китай направи важна крачка към световната авиационна сцена, представяйки своя пътнически самолет C919 за първи път в Близкия изток. Демонстрационният полет се състоя на авиошоуто в Дубай, предаде Ройтерс, съобщи БТА. Това е първата поява на модела извън региона на Източна Азия и ясно показва амбициите на Пекин да се конкурира с големите играчи – Airbus и Boeing.

Самолетът C919, боядисан в бяло със сини и зелени акценти, излетя около 13:30 ч. българско време и изпълни няколко обиколки над летище „Ал Мактум“, преди да се приземи безопасно.


COMAC се стреми да пробие на нови пазари

„Къмършъл еъркрафт корпорейшън ъв Чайна“ (COMAC), държавният производител на самолети, цели да предизвика доминацията на Airbus и Boeing, както и на по-малкия им конкурент Embraer.

Компанията разполага със два основни модела – C909 и C919 – които обаче все още не притежават ключови сертификати от западни регулатори. Това е причината COMAC активно да търси алтернативни пазари, включително Близкия изток и Азия, за да засили позициите си.


Голям интерес от посетителите на авиошоуто

Десетки посетители се наредиха на опашка, за да видят отблизо самолета C919, паркиран сред множество други летателни апарати. Пилот от екипажа стоеше в кабината и споделяше опита си с управлението.

Компанията показа и по-дълга версия на C919 с капацитет 210 места, предназначена основно за Азиатско-тихоокеанския регион.

Удълженият модел ще се конкурира директно с:

  • Airbus A321neo
  • Boeing 737 MAX 10

Това са най-конкурентните сегменти на пазара за тяснофюзелажни самолети.


Представяне и на регионалния самолет C909

COMAC демонстрира и регионалния си модел C909, първия китайски реактивен самолет в серийно производство, който се използва от 2016 г.

Въпреки нарастващите амбиции, нито един от моделите на компанията все още не е привлякъл значим международен клиент, отбелязва Ройтерс.


Показан бе и проектът за широкофюзелажния C929

Китайската компания изложи и материали за бъдещия широкофюзелажен самолет C929. Той първоначално бе разработван съвместно с Русия, но проектът вече се ръководи изцяло от COMAC. Показаната техническа информация засега е оскъдна.


Силните връзки между Китай и страните от Персийския залив

ОАЕ и Саудитска Арабия поддържат активни икономически отношения с Китай – най-големия им търговски партньор. През последните години те насърчават сътрудничество с китайски компании в области като производство, строителство и технологии.


Анализаторите: COMAC няма да завземе бързо световен пазарен дял – но присъствието ѝ е стратегически знак

Експерти смятат, че Китай едва ли скоро ще спечели голям дял от глобалния авиационен пазар извън държави, които подкрепят Пекин. Въпреки това участието на COMAC в Дубай изпраща силен сигнал за амбициите на Китай да внесе конкуренция в ключов сектор, доминиран от западни производители.


Boeing приветства конкуренцията

Главният изпълнителен директор на Boeing Commercial Airplanes, Стефани Поуп, приветства присъствието на COMAC на едно от водещите авиационни събития в света, но увери, че Boeing ще продължи да поддържа предимството си чрез постоянни иновации.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share