Южно Черноморие общ туристически продукт

Министерството на туризма и общините от Южното Черноморие създават общ туристически продукт

Държава и местна власт с обединена визия за туризма

Министерството на туризма, съвместно с Областна администрация Бургас и кметовете на общините Несебър, Поморие, Бургас, Созопол, Приморско и Царево, стартират инициативата за изграждане на общ туристически продукт за Южното Черноморие. Това стана ясно по време на пресконференция, проведена в Областната администрация в Бургас, в присъствието на министър Мирослав Боршош и областния управител Владимир Крумов.


Координационно звено по туризъм към Областна администрация Бургас

Ще бъде създадено специализирано координационно звено по туризъм, което ще работи съвместно с Министерството на туризма за изграждане на общи събитийни календари, фокусирани върху културни събития и туристически маршрути. Целта е да се избегне разпокъсването на туристическия поток и да се стимулира устойчивото развитие на туризма в региона.

„Организирането на фестивали е сложна задача. Затова държавата ще помага на общините, които развиват големи събития и издигат Южното Черноморие на ново ниво“, подчерта министър Боршош.


Удължаване на сезона чрез култура и спорт

Като приоритет се очертава удължаването на летния сезон чрез организиране и реклама на значими фестивални, културни и спортни събития. Ще се разработи общ туристически календар и ще се стартират съвместни рекламни кампании, които да обединят усилията на държавата и местната власт.


Международна популяризация чрез съвременен маркетинг

Министерството на туризма ще използва своите комуникационни канали, включително социални мрежи и международни кампании, за да популяризира новия туристически продукт. По-малко известни места ще получат широка публичност и туристически интерес от български и чуждестранни посетители.

„Южното Черноморие като общ продукт ще наложи ясен, разпознаваем имидж на региона и ще повиши конкурентоспособността му на вътрешния и международния пазар“, отбеляза Боршош.


Кметовете: Време е за обединение

Присъстващите кметове представиха ключовите събития и туристически атракции в своите общини, като подчертаха нуждата от единна стратегическа рамка. Според тях именно разнообразието на региона е най-голямото му предимство, но за да бъде конкурентен на световната сцена, е необходимо единство в представянето.

„Събития като Spice Music Festival, Аполония, Прим Фест и други доказват, че Южното Черноморие има потенциал да стане фестивален център на България“, заяви министър Боршош.


Стратегически подход с ясен фокус

Държавата заявява твърда подкрепа към инициативи, които обединяват местния потенциал с националната визия за туризъм. Новото координационно звено, общият календар, брандът на Южното Черноморие и маркетинг активностите ще осигурят по-добро позициониране и устойчив растеж.

„Работещите проекти и съвместни действия между общините и държавата са ключът към реалната трансформация на региона в целогодишна туристическа дестинация.“

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете