Последни новини

Мирослав Боршош и Андраш Сабо обявиха възможността за два нови самолета и 10 нови дестинации през 2026 г.

Министерството на туризма и Wizz Air задълбочават партньорството си за подобряване на въздушната свързаност на България


Среща в София

Министърът на туризма Мирослав Боршош и търговският директор на Wizz Air, Андраш Сабо, обсъдиха разширяване на въздушния трафик и добавяне на два нови самолета и 10 нови дестинации през 2026 г. по време на среща, състояла се в Министерството на туризма.

Срещата последва пресконференция на авиокомпанията, на която беше обявено стартирането на седем нови маршрута от София:

  • Кишинев
  • Маракеш
  • Прага
  • Торино
  • Варшава
  • Палма де Майорка
  • Ламеция Терме

Общи цели: повече туристи и по-добра видимост на България

Министър Боршош подчерта значението на транспортната свързаност като ключов фактор за увеличаване на входящия туристопоток и подобряване на разпознаваемостта на България като предпочитана дестинация.

„За нас е от първостепенно значение да постигнем максимална видимост на дестинацията на целеви пазари като Полша, Великобритания, Албания и др. Убеден съм, че развитието на двустранното сътрудничество с Wizz Air в тази посока ще допринесе положително за разширяването на полетния капацитет и устойчивото развитие на сектора,“ – заяви Боршош.


Растеж и стратегия на Wizz Air до 2030 г.

От Wizz Air информираха, че авиокомпанията си е поставила за цел да увеличава пътническия си капацитет с 20% годишно до 2030 г. За 2026 г. се предвижда експлоатация на:

  • 260–270 самолета
  • включително 42 нови A321neo
  • и 8 самолета A321XLR

Компанията планира да пренасочи ресурси от по-слабо представящи се маршрути към по-печеливши дестинации в Централна и Източна Европа, Италия, Полша, Румъния и Унгария.


Съвместни рекламни кампании за България

Двете страни обсъдиха възможности за съвместно маркетингово сътрудничество, с цел да се:

  • популяризира България като целогодишна туристическа дестинация
  • увеличи входящият трафик
  • подобри рентабилността на съществуващите маршрути

От Wizz Air увериха, че разполагат със съвременни и ефективни маркетингови инструменти и формати, които могат да се използват съвместно с държавата за постигане на общи цели.


Продължаване на диалога

В края на срещата министър Мирослав Боршош благодари на присъстващите и потвърди готовността на Министерството на туризма за дългосрочно партньорство в областта на рекламата и маркетинга. Двете страни се договориха диалогът им да продължи и през следващите месеци.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share