Водещата авиокомпания отново оглавява класацията на Brand Finance Türkiye 125
Националният авиопревозвач Turkish Airlines запазва лидерската си позиция като най-ценната марка на Турция за 2025 г., според годишния доклад на Brand Finance Türkiye 125, цитиран от Анадолската агенция.
Стойността на марката Turkish Airlines тази година достига 2,2 милиарда щатски долара, което я поставя начело на класацията за поредна година.
Първите 10 най-ценни турски марки
В доклада, който включва 125 турски марки, са подредени и други водещи компании по стойност на техните марки:
- Turkish Airlines – $2,2 млрд.
- Arçelik – $1,64 млрд.
- IS Bank – $1,24 млрд. (напредък от 4-то място)
- Vestel – $928 млн. (спад от 3-то на 4-то място)
- Ford Otosan – $905 млн.
- Ziraat Bank – $875 млн.
- LC Waikiki – $828 млн.
- Garanti BBVA – $721 млн.
- Yeni Rakı – $590 млн.
- VakifBank – $386 млн.
Togg – електрическата надежда на Турция
Първата турска марка електрически автомобили – Togg – запазва 20-ото си място в класацията с оценка от 179 милиона долара.
24 нови марки влизат в престижната класация
През 2025 г. в списъка са влезли 24 нови марки, включително:
- Altınkılıç
- Hepsiburada
- Sasa
- Trendyol
- Reeder
- Eker
- TV8
- и др.
Коментар от експертите на Brand Finance
Мухтерем Илгюнер, управляващ директор на Brand Finance Турция, коментира:
„Общата стойност на 125-те най-добри турски марки е нараснала с 15,6% спрямо миналата година и достига 17 милиарда долара.“
Той подчертава, че успехът на модните търговци като LC Waikiki, Mavi и Koton в чужбина е значителен, както и че фирмите в сектори като пренос, софтуер и отбрана бележат сериозен растеж.
Развитие в авиацията и отбраната
Според Илгюнер това е знак за структурна трансформация в икономиката, като Aselsan и Turkish Aerospace Industries бележат сериозно увеличение на стойността на своите марки, благодарение на международното признание и успехите в отбранителния сектор.