Министерството на туризма ще използва технологиите и активите на глобалната технологична компания за анализ и развитие на туризма в България
Министърът на туризма на България подписа споразумение с Mastercard за участие на страната в Туристическия иновационен хъб (Tourism Innovation Hub) на компанията. Хъбът, разположен в Мадрид, е международен център за иновации в туризма, насочен към устойчивото развитие на туристическата индустрия в глобален мащаб. Той предоставя решения за привлекателни туристически дестинации, като същевременно използва новите технологии и дигитални решения.
Споразумение между България и Mastercard
Министър Мирослав Боршош подписа меморандум за разбирателство за присъединяване на България към Туристическия иновационен хъб с г-н Никола Вила, изпълнителен вицепрезидент на Mastercard. Това споразумение бе официализирано на престижното международно туристическо изложение ITB в Берлин, където България и Mastercard представиха своите туристически стратегии и предложения.
Стратегическо значение на информацията за туризма
Министър Боршош подчерта, че информацията и данните в реално време са ключови за развитието на туристическия сектор. „Предоставянето на актуални и лесно достъпни данни е важен фактор за всички заинтересовани страни, които работят в динамично развиващата се туристическа индустрия“, заяви той.
Какво е Туристическият иновационен хъб?
Туристическият иновационен хъб е инициатива, целяща да трансформира глобалния туристически сектор, като го направи по-приобщаващ и устойчив. Хъбът използва аналитични технологии и иновационни решения, за да подкрепи правителства и заинтересовани страни в разработването на устойчиви бизнес модели. Това включва подобряване на туристическата инфраструктура и подкрепа за малкия бизнес в различни туристически дестинации.
Партньорства с международни дестинации
Туристическият иновационен хъб вече си партнира с редица държави и организации, включително Гърция, Испания, Хърватия и Коста Рика. Основната цел на партньорствата е разработването на нови, устойчиви бизнес модели за туристическата индустрия, използващи данни и технологии за постигане на по-добри резултати.
България като туристическа дестинация
Анализ на Mastercard Economic Institute показва, че интересът към нови туристически дестинации, които съчетават популярни обекти с уникални преживявания, е нараснал експоненциално. България, с богатото си културно-историческо наследство, музикални традиции, вино и кулинария, има потенциал да предложи уникални туристически преживявания. Страната има за цел да се утвърди като водеща туристическа дестинация в Европа през 2025 г.
Партньорство за дигитализация и иновации в туризма
„С радост посрещаме българското правителство в партньорството с Mastercard Tourism Innovation Hub“, заяви Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България. Споразумението ще засили дигитализацията на туристическите услуги в България и ще помогне за създаването на нови и по-интересни туристически преживявания в страната.
Ролята на сътрудничеството между публичния и частния сектор
Сътрудничеството между частния и публичния сектор е ключово за насърчаване на устойчивото развитие на туризма. Тази колаборация ще помогне за преодоляване на бариерите пред малките и средни бизнеси в туристическата индустрия и ще добави стойност за потребителите.
Mastercard подпомага икономиките и овластява хората в над 200 държави и територии по света. Подкрепят широк спектър от дигитални разплащания, като правят транзакциите сигурни, лесни, интелигентни и достъпни. Техните технологии, иновации, партньорства и мрежи съчетават уникален набор от продукти и услуги, които помагат на хората, бизнеса и правителствата да разгърнат своя потенциал.