Последни новини
Ryanair обжалва глоба AGCM Италия

Ryanair ще обжалва глобата от 256 млн. евро, наложена от италианския антимонополен орган

Ryanair обяви незабавно обжалване на решението на AGCM

Ryanair, авиокомпания №1 в Европа, обяви днес (вторник, 23 декември), че е възложила на своите адвокати незабавно да обжалват както „странното и юридически необосновано решение“, така и глобата в размер на 256 милиона евро, наложена от Италианския орган за защита на конкуренцията (AGCM).

Според Ryanair решението на AGCM пренебрегва и се опитва да отмени прецедентното решение на Миланския съд от януари 2024 г., в което ясно се посочва, че директният модел на дистрибуция на Ryanair „безспорно е от полза за потребителите“ и води до конкурентни цени.


Решението на AGCM противоречи на съдебния прецедент

В решението си AGCM се опитва да игнорира факта, че действащите дистрибуционни споразумения на Ryanair:

  • гарантират пълна ценова прозрачност за потребителите;
  • осигуряват продължаващ достъп до най-ниските промоционални цени на ryanair.com.

Ryanair подчертава, че опитите на AGCM да предефинира времеви период след решението на Миланския съд и погрешно да твърди, че авиокомпанията има господстващо положение в Италия, ще бъдат отменени от съда.


Пазарният дял на Ryanair в Италия не е доминиращ

Авиокомпанията изтъква, че AGCM е игнорирал реалните пазарни данни, според които Ryanair има малко над 30% пазарен дял в Италия – далеч от доминираща позиция.

За да обоснове решението си, регулаторът:

  • изключва дългите полети;
  • изключва кратките международни маршрути;
  • игнорира алтернативните форми на транспорт – влакове, автобуси, фериботи и автомобилен транспорт.

Според Ryanair това представлява изкуствено и юридически незащитимо дефиниране на пазара.


OTA и туристически агенции – в центъра на спора

AGCM на практика признава, че настоящите споразумения на Ryanair с одобрените онлайн туристически агенции (OTA) и физическите туристически агенции:

  • осигуряват безплатен и неограничен достъп до тарифите на Ryanair;
  • са напълно съвместими с конкуренционното право;
  • изискват единствено агенциите да не надценяват билетите и допълнителните услуги.

Въпреки това, според Ryanair, решението и глобата противоречат пряко на съдебния прецедент от Милано и са резултат от пристрастен и необоснован анализ.


Изявление на главния изпълнителен директор Майкъл О’Лиъри

Главният изпълнителен директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри заяви:

„Ако това юридически необосновано решение и глоба не бъдат обжалвани, AGCM на практика се поставя над Миланския съд. Ryanair от години се бори за прозрачни цени, а нашите одобрени споразумения с OTA са ясно и недвусмислено в полза на потребителите.“

Той припомни, че през 1985 г. 20% от приходите от билети са отивали за комисиони, докато днес директните онлайн продажби позволяват тези спестявания да бъдат прехвърлени към клиентите под формата на по-ниски цени.


Решението застрашава конкуренцията и защитата на потребителите

О’Лиъри подчерта, че решението на AGCM:

  • противоречи на решението на Миланския съд от януари 2024 г.;
  • подкопава защитата на потребителите;
  • подкопава конкуренционното право;
  • обслужва интересите на малък брой традиционни туристически агенции и една испанска OTA, които продължават да надценяват услугите си.

Съдебният прецедент от януари 2024 г.

Миланският съд е постановил, че директният модел на Ryanair:

  • „безспорно е от полза за потребителите“, като води до по-ниски цени;
  • е икономически оправдан, тъй като намалява оперативните разходи и елиминира посредническите такси;
  • допринася за директна комуникация с пътниците при нужда от информация и актуализации за полетите.

Ryanair е уверена в успеха на обжалването

Ryanair заявява, че както компанията, така и нейните адвокати са напълно уверени, че това юридически погрешно и манипулирано решение, както и глобата от 256 милиона евро, ще бъдат отменени от съда.

Според авиокомпанията днешното решение показва, че AGCM не е в състояние да защитава ефективно потребителите, когато се поддава на натиск от ограничен кръг заинтересовани посредници.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share