поскъпване на самолетните билети в Германия

Самолетните билети от Германия поскъпват: Данъци, такси и недостиг на полети оскъпяват дори нискотарифните компании

Поскъпване на пътуванията от германските летища

Пътуването със самолет от Германия става все по-скъпо заради продължаващия недостиг на полети и високите федерални данъци и такси, сочи нов анализ на Германския аерокосмически център за изследвания и технологии (DLR), цитиран от агенция ДПА, предаде БТА.


Нарастващи цени и при нискотарифните превозвачи

Според анализа цените се покачват дори и при нискотарифните авиокомпании. Средната цена на еднопосочен билет без багаж варира между 67 и 130 евро, докато преди година този диапазон беше между 66 и 110 евро.

  • Ryanair вече не е най-евтиният – средната му цена е 80 евро (в сравнение с 66 евро миналата година).
  • Eurowings остава най-скъпа – 130 евро в сравнение със 110 евро преди година.
  • easyJet има леко покачване – от 84 на 86 евро.
  • Wizz Air предлага най-ниски цени – спад от 94 на 67 евро.

Данни от мащабен анализ

DLR е анализирал множество европейски маршрути към 11 март, като е изследвал четири периода на предварителна резервация – от резервации в последния момент до три месеца предварително.

Цени по време на различни резервационни периоди:

  • Last minute билети: най-скъпи – от 119 евро (Wizz Air) до 169 евро (Eurowings)
  • 3 месеца предварително: по-ниски – от 46 евро (Ryanair) до 90 евро (Eurowings)
  • Най-висока регистрирана цена: 499.99 евро за полет на Eurowings от Дюселдорф до Стокхолм, резервиран 1 седмица по-рано.

Въздушният трафик в Германия изостава от Европа

Повече от пет години след пандемията, вътрешните полети в Германия все още не са се възстановили напълно.

  • Общият капацитет на полетите от и до Германия за януари–октомври 2025 г. е само 93% от предпандемичните нива.
  • За сравнение: други европейски държави са надхвърлили капацитета с около 10%.

Нискотарифните авиокомпании избягват Германия

Причина за изоставането е, че нискотарифните превозвачи заобикалят скъпите германски летища.

  • Те работят на 85% от капацитета си в Германия
  • За сравнение – 133% в други части на Европа

Призиви за реформи в сектора

Браншовата организация на авиационния сектор в Германия – BDL, призовава за:

  • Премахване на данъка върху въздушния трафик
  • Федерална подкрепа за разходите по сигурността на летищата

Ryanair намалява присъствието си в Германия

Ryanair, която разширява дейността си в Европа, е намалила операциите си в Германия, включително на летищата в Хамбург и Берлин.

Главният изпълнителен директор на авиокомпанията Еди Уилсън заяви, че би удвоил флота си в Германия до 60 самолета, ако правителството намали данъците и таксите.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете