Последни новини
КЗП проверки зимен туристически сезон

КЗП започва засилени проверки преди началото на активния зимен туристически сезон

КЗП започва засилени проверки преди зимния туристически сезон

Комисията за защита на конкуренцията (КЗП) започва засилени проверки преди началото на активния зимен туристически сезон, съобщиха от институцията.

Регистрация и задължения на туроператори и турагенти

От КЗП припомнят, че туроператорите и турагентите трябва да имат задължителна регистрация, за да гарантират безопасността и правата на потребителите. Необходимо е предоставянето на ясни, точни и пълни условия за туристическото пътуване.

Търговците са длъжни да разполагат със застраховка „Отговорност на туроператора“, която покрива щети в случай на несъстоятелност на компанията.

Проверки на местата за настаняване

Инспекторите от КЗП ще проверяват и местата за настаняване – дали са категоризирани, регистрирани и дали услугите, които предоставят, отговарят на официално определената категория.

Особен акцент през зимния сезон ще бъдат задълженията за двойно обозначаване на цените в левове и евро, коректното превалутиране и спазването на всички изисквания на Закона за въвеждане на еврото в Република България.

Съвместни проверки с други институции

Планирани са съвместни действия с други институции след проведени работни срещи с представители на Министерството на туризма, местната власт, Министерството на вътрешните работи, Националната агенция за приходите, Българската агенция по безопасност на храните и Регионалните здравни инспекции.

Проверките ще продължат през целия зимен туристически сезон, уточняват от КЗП.

Нарушенията намаляват, но все още съществуват

БТА припомня, че през март Игнат Арсенов, директор на главна дирекция “Контрол на пазара” в КЗП, съобщи, че нарушенията в туроператорската и турагентската дейност намаляват, но спорадично продължават да се наблюдават отделни случаи.

Той подчерта, че целта на Комисията е да гарантира, че предлаганите туристически услуги отговарят на всички законови изисквания. Това се постига не само чрез глоби и санкции, но и чрез подкрепа на бизнеса чрез разяснения и насоки, полезни за деловите среди.

„Нашата цел не е да санкционираме търговците, а да имаме доволни туристи, които да не изпращат жалби до нас“, заяви Арсенов.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share