Последни новини
национален фонд за устойчиво авиационно гориво SAF

KLM подкрепя Wennink: Авиацията е от съществено значение за икономиката

KLM: Авиацията е ключова за икономиката и бъдещия просперитет

KLM подкрепя призива към правителството да инвестира в национален фонд за устойчиво авиационно гориво (SAF), заложен в доклада на Wennink „Пътят към бъдещ просперитет“. Подобен фонд би позволил на Нидерландия да ускори производството на алтернативни авиационни горива и да ги направи по-достъпни, като по този начин значително ускори устойчивостта на сектора.

От авиокомпанията подчертават, че реален напредък може да се постигне само чрез тясно сътрудничество между правителството и индустрията, както и чрез по-активна роля на държавата. KLM призовава политиците да приемат тази препоръка и да я превърнат в конкретни действия.


Авиацията и Схипхол – гръбнак на икономическата конкурентоспособност

KLM напълно подкрепя заключенията в доклада относно решаващото значение на авиацията за икономическия просперитет и иновативната екосистема на Нидерландия. Авиацията и летище Схипхол са от съществено значение за икономическата сила на страната, тъй като осигуряват глобална свързаност и подкрепят търговията, заетостта и международната конкурентоспособност.

Поради тази причина, според авиокомпанията, е жизненоважно колективно да се инвестира в авиационен сектор, подготвен за бъдещето.


Инвестиции на KLM в по-чиста и по-ефективна авиация

KLM от години инвестира значително в по-чисти, по-тихи и по-ефективни от гледна точка на горивото дейности. Наред с обновяването на флота, устойчивото авиационно гориво (SAF) се разглежда като едно от най-ефективните средства за намаляване на емисиите на въглероден диоксид от авиацията.

SAF може да намали емисиите на CO₂ с най-малко 65 процента през целия си жизнен цикъл в сравнение с изкопаемия керосин. KLM използва все повече SAF всяка година, като дори надхвърля европейските изисквания. Компанията има и дългосрочни договори за изкупуване, с които подпомага развитието на първото специализирано съоръжение за производство на SAF в Нидерландия, разположено в Делфзейл.


Целта: 14% SAF в горивния микс до 2030 г.

За да бъде постигната националната цел от 14 процента SAF в горивния микс на Нидерландия до 2030 г., алтернативните горива трябва да станат ценово по-достъпни и по-широко разпространени.

От KLM правят аналогия с развитието на вятърната и слънчевата енергия, където държавните инвестиции са изиграли ключова роля за ускоряване на прехода и постигане на реална промяна.


Позицията на KLM: инвестиции вместо допълнителни такси

„Напълно подкрепяме заключението на доклада Wennink, че авиацията е жизненоважна за бъдещия просперитет на Нидерландия. За да запази тази позиция и да ускори усилията ни за устойчивост, правителството трябва да инвестира, а не да въвежда допълнителни национални такси. Национален фонд SAF би позволил на правителството и индустрията да работят заедно за осъществяване на промяна. KLM вече инвестира в алтернативни горива, но само с активна роля на правителството можем да постигнем необходимия мащаб и достъпност. Сега е моментът да позиционираме Нидерландия като лидер в устойчивата авиация“, заяви Марян Ринтел, главен изпълнителен директор на KLM.


Национален фонд SAF и визията за „SAF Made in Holland“

Създаването на национален фонд за устойчиво авиационно гориво е в пълно съответствие с европейските усилия за ускоряване на прехода към устойчив транспорт, включително Плана за инвестиции в устойчив транспорт (STIP). Според KLM това би превърнало концепцията „SAF Made in Holland“ в реалност.

Авиокомпанията посочва три основни приоритета за фонда:

1. Осигуряване на достъпност на SAF за авиокомпаниите

Чрез преодоляване на ценовата разлика между SAF и изкопаемия керосин с помощта на стимулиращ фонд. При текущите цени годишна инвестиция от 60 милиона евро би могла да осигури допълнително 1 процент SAF.

2. Ускоряване на производството и достъпа до суровини

Подобряване на достъпа до устойчиви суровини и премахване на инфраструктурните пречки, за да се ускори вътрешното производство на SAF в Нидерландия.

3. Инвестиции в иновации и (e)SAF

Подкрепа за технологии за (e)SAF от следващо поколение и утвърждаване на Нидерландия като европейски лидер в иновациите. В тази посока правителството вече е направило първа стъпка чрез участие в европейски пилотен проект по програмата STIP.


Финансиране чрез авиационния данък

Националният фонд за SAF може да бъде финансиран чрез приходите от съществуващия нидерландски данък върху авиацията. Това би позволило на Нидерландия и националния авиационен сектор да поемат водеща роля в разширяването на използването на алтернативни авиационни горива и да гарантират, че целта от 14 процента SAF до 2030 г. остава постижима.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share