Последни новини
качество на хотелските услуги в България

За трета поредна година качеството на хотелските услуги в България нараства, сочи изследване

HotScore™ отчита устойчив ръст в качеството на хотелския продукт

За трета поредна година качеството на хотелските услуги в България нараства, сочи изследване. Индексът за качеството на хотелския продукт HotScore™ нараства за трета поредна година, съобщават от HotScore Analytics – изследователското подразделение на Хотелския форум, което следи и измерва онлайн репутацията на хотелите в България.


Методология на изследването HotScore™ за 2025 година

За да изчисли индекса HotScore™ за 2025 г., екип от математици и програмисти събра и анализира над 500 хиляди оценки в международните платформи и сайтове за ревюта на малко над 1200 български хотела. В изследването са включени всички хотели, които отговарят на условията да имат категоризация от три, четири или пет звезди и да разполагат с 20 и повече стаи, с цел да бъдат изключени къщите за гости и ваканционните апартаменти.


Резултати: малък, но показателен ръст на средния HotScore™

Проучването показва, че ако през миналата година стоте най-високо оценени хотели в България са имали среден HotScore™ от 81.55 пункта, то през тази година той нараства до 81.99 пункта. Макар и малък, този ръст е показателен и демонстрира усилията на собственици и мениджъри да повишават качеството на услугата, особено на фона на засилващата се конкуренция и трудностите с привличането на работна ръка в бранша.


TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2025 и предстояща гала-церемония

Стоте хотела, постигнали най-висок HotScore™ през годината, традиционно ще бъдат включени в рейтинга TOP 100 Best Hotels in Bulgaria 2025, а голяма част от тях ще бъдат отличени по време на специална гала-церемония. Събитието ще се проведе на 22 януари 2026 г. в Иновационен център „Джон Атанасов“ на София Тех Парк.


Още интересни факти от проучването

Общият капацитет на всички хотели, включени в проучването, е малко над 105 хиляди стаи, или средно по около 86 стаи на хотел. Малко под половината от всички хотели са морски, 30% са градски, по 10% са спа и планинските хотели, а около 5% попадат в категорията „други ваканционни“, включваща хотели в близост до природни и исторически забележителности.


Разпределение на TOP 100 хотелите по тип и локация

Сред 100-те хотела с най-висок индекс HotScore™ в страната, 37 са морски, 30 градски, 18 спа, 7 планински, а 8 са „други ваканционни“. С най-много представители отново е София – 12 хотела, следвана от Пловдив (11), Златни пясъци (8), Слънчев бряг (7), Банско (6), Велинград (4), както и Свети Влас, Кранево, Обзор, Казанлък, Несебър и Св. Св. Константин и Елена с по 3 хотела.


Хотелските категории и промените в оценките

Сравнени според категорията си, при 5-звездните хотели в страната се наблюдава нарастване на средния HotScore™ през последната година – от 69.14 на 71.34 пункта. При 4-звездните хотели има лек спад – от 71.85 на 69.43 пункта, докато 3-звездните хотели отчитат значителен ръст – от 63.55 на 67.17 пункта.


Ролята на международните платформи за резервации

В световен мащаб, като най-обективен критерий за качеството на хотелския продукт, се приемат оценките, които гостите оставят в платформи като Booking.com, Google, Tripadvisor и други. Именно на базата на тези оценки, чрез специални алгоритми и изкуствен интелект, специалистите от HotScore Analytics изчисляват индекса HotScore™ (Hotel Score).

Освен самите потребителски оценки, алгоритмите отчитат още категорията на хотела, броя на коментарите и редица допълнителни параметри, които гарантират максимална точност.


Прозрачност и европейско признание

Изчисляването на индекса HotScore™ е напълно безплатно за хотелите, а включването в рейтинга TOP 100 Best Hotels in Bulgaria не е обвързано с жури, гласуване или каквато и да било форма на заплащане. Проектът е одобрен и съфинансиран от Европейския съюз по оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“.


Международно разрастване и проучване в Париж

През 2025 г. HotScore Analytics проведе експериментално проучване на онлайн репутацията на хотелите в Париж, обхващащо над 1200 хотела и повече от 800 хиляди потребителски оценки. Най-високо оценен е хотел George V от веригата Four Seasons с HotScore™ от 89.87 пункта.

Рейтингът TOP 100 Best Hotels in Paris 2025 е публично достъпен.


София срещу Париж: изненадващо сравнение

Данните показват, че средният HotScore™ на хотелите в Париж е 69.87, докато този на хотелите в София е 70.00, което означава, че столичните хотели имат дори по-висока онлайн репутация. Според HotScore Analytics, това се дължи на по-високите очаквания на туристите във френската столица.


За кого е важен индексът HotScore™

„HotScore Analytics не оценява хотелите. Това правят техните гости“, коментира директорът на HotScore Analytics Ива Георгиева. Индексът е полезен както за туристите при планиране на пътуванията им, така и за хотелите като референция пред корпоративни партньори и потенциални гости.


Церемонията по награждаване на най-добрите хотели

Стоте хотела с най-висок индекс HotScore™ ще бъдат отличени по време на гала-церемония на 22 януари 2026 г. в София Тех Парк. По време на събитието ще бъдат връчени грамоти и в различни категории като TOP 10 Best Five-Star City Hotels, TOP 10 Best Four-Star Seaside Hotels, TOP 10 Best Three-Star Spa Hotels и други.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share