Finlandia с нова кампания за младата публика
Премиум марката за напитки водка Finlandia представи нова глобална кампания, с която цели да се свърже с по-младата пълнолетна аудитория в България, като се базира на културната промяна, насочваща се към по-осъзната и ценностно ориентирана употреба на алкохол.
Вдъхновение и послание: „It’s Soooooo Fine“
Вдъхновена от проучвания на The Future Laboratory, според които младото поколение, като противодействие на „култа към заетостта“, все повече копнее за собствено време и пространство, за да се наслади на удоволствие без напрежение, кампанията използва слогана „It’s Soooooo Fine“ с двойно значение.
Той подчертава както способността на Finlandia да създава непринудени моменти на удоволствие, така и уникалния характер на самата водка – лека за небцето и копринено гладка, докосната от финландското „среднощно слънце“.
Креативна реализация и послания
Разработена в партньорство с DDB Paris, закачливата кампания улавя свят, изпълнен с топлина, цвят и характер, и с удоволствието като основна тема на разказа. Finlandia и DDB Paris привличат носителя на награда „Еми“ и ключов креативен сътрудник на Gucci – Макс Зидентопф (Max Siedentopf), който внася своята магия, за да вдъхне живот на кампанията по уникален и намигващ начин.
Герои, настроение и ново потребителско изживяване
Креативният елемент на кампанията включва разнообразни колоритни герои, избягва клишираните сюжети и поводи за консумация на водката, канейки публиката в свят, където „няма виновни удоволствия, само грешна компания“. Публиката бива насърчена да открива моменти на удоволствие по свой собствен начин – като например „сложат пет маслинки в мартинито си“ – „It’s Soooooo Fine.“
Маркетинг подход с глобален мащаб
360-градусовата маркетинг кампания на Finlandia ще бъде разгърната в България от 28 април по множество канали – външна реклама, дигитални платформи, социални медии, инфлуенсър маркетинг, търговски и ХоРеКа активации. Очаква се тя да бъде реализирана и в множество други държави по света.
Позициониране на марката
Произвеждана по изключителен начин във Финландия, водка Finlandia е сред топ 10 премиум марки водка в света според IWSR 2024 и е една от най-продаваните водки в България.
Целите на кампанията – коментар от глобалния маркетинг директор
По повод старта на кампанията Олeна Климeнчук, глобален маркетинг директор на Finlandia коментира:
„Finlandia е водка с дълга история и непоколебим ангажимент към качеството. Целта ни е да издигнем премиум имиджа на марката и да изградим по-силна емоционална връзка с новото поколение пълнолетни потребители. Знаем, че младите търсят моменти на радост и споделени преживявания, а изключителният вкус на Finlandia може да бъде част от това – перфектната напитка за различни поводи – от непринудени срещи с приятели в бара до идеално поднесена напитка у дома.“
„Представяме свежа, вълнуваща нова идея за марката, която има универсална привлекателност и поставя Finlandia в сърцето на съвременната културна сцена. Докато се гордеем с финландския си произход и непроменимо високо качество, тази кампания въвежда един автентичен и нов глас за марката.“
„It’s Soooooo Fine“ и коктейл културата
Консумирай отговорно! Водка Finlandia кани младите пълнолетни потребители да се насладят на удоволствието, независимо от това къде го откриват, в най-новата си рекламна кампания. Да сложиш пет маслинки във водката си? Според Finlandia – всичко е „Soooooo Fine“.
Мартини – класика с модерен прочит
Новата кампания издига на пиедестал един от най-емблематичните коктейли с водка в света – мартини – напитка, която продължава да изживява своята популярност, особено сред поколението Z. Докато кампанията се разгръща в България, майстор миксологът на Finlandia, Пека Пелинен, споделя експертните си съвети за това как да създадем перфектното водка мартини и, вдъхновен от самата кампания, ни приканва да се насладим на тази класическа напитка по наш собствен начин.
Фокус върху търсенията и предпочитанията на потребителите
Коктейлите на основата на водка доминираха в Google търсенията за напитки през 2024 г., като четири от десетте най-търсени напитки миналата година бяха мартини. Коктейлите с бяла спиртна основа, като мартини, са особено популярни сред младите пълнолетни потребители, сочи потребителско проучване на глобалната компания за алкохолни данни IWSR.
За БРАНДА Finlandia
Основана през 1970 г., Finlandia е сред водещите марки водка в Централна и Източна Европа, с годишни обеми от над 2.5 милиона 9-литрови каси в световен мащаб. Предлага се както в класическа, така и в няколко ароматизирани версии. Два елемента от изобилната финландска природа определят водка Finlandia: финландският ечемик – озарен от лятното слънце, което не залязва 72 дни, и чистата ледникова вода. Резултатът е „целувка от слънце и лед“ с кадифен, гладък вкус и копринена текстура.
*В партьорство с Кока-Кола ХБК