Национална информационна кампания
Информационна среща в Добрич за въвеждането на еврото в България
В Добрич се проведе информационна среща за въвеждането на еврото в България, която е част от националната информационна кампания за присъединяване на страната към еврозоната.
Домакин на събитието беше кметът на града Йордан Йорданов, а участие взеха министърът на туризма Мирослав Боршош и министърът на земеделието и храните Георги Тахов.
Форумът събра представители на местната власт, бизнеса и граждани от региона, които имаха възможност да зададат своите въпроси и да получат експертни отговори.
Ползите за туризма
Министърът на туризма Мирослав Боршош подчерта, че сектор „Туризъм“ отдавна работи на европейските пазари и мисли в европейски мащаб, така че присъединяването ни към еврозоната е най-желаното и очаквано от всички, заети в сектора.
„Няма по-добър вариант за българския туризъм от това страната ни да е в еврозоната. Когато кажеш на чуждите пазари: ‘В тази страна плащанията са в евро’, това е повече от положително послание“, заяви министър Боршош.
Той припомни, че ключовите разговори на Министерството на туризма със сектора са стартирали още в първите месеци на работата на настоящото правителство, а информационната кампания е естествено продължение на този процес.
По-голяма сигурност и по-силен имидж
Министър Боршош изтъкна и основните ползи за туризма от въвеждането на еврото – по-голяма финансова сигурност на дестинацията и по-силен международен имидж на България като модерна и надеждна европейска държава.
„Туризмът, освен че е важен икономически отрасъл, има и уникалната роля да представя България пред света. Затова той е още по-значим сектор, а еврото е от ключово значение за неговото успешно развитие“, заключи министър Мирослав Боршош.