Нов туристически рекорд за Дубай
Дубай посрещна 9,88 милиона чуждестранни посетители през първата половина на 2025 година. Това представлява увеличение от 6% спрямо същия период на 2024 г., съобщи новинарската агенция на Обединените арабски емирства (ОАЕ) – УАМ, позовавайки се на официални данни от Министерството на икономиката и туризма на Дубай, информира БТА.
Публично-частни партньорства и стратегически маркетинг
Според министерството, ключова роля за този растеж изиграват динамичните публично-частни партньорства и мощната маркетингова стратегия. Те не само популяризират Дубай като световна туристическа дестинация, но и подкрепят устойчивото развитие на сектора.

Дубай – глобален бизнес и туристически център
„Дубай продължава да поставя нови рекорди в чуждестранните посещения“, заяви шейх Хамдан бин Мохамед Ал Мактум, престолонаследник на Дубай.
„Този важен етап отразява стратегическата визия на шейх Мохамед бин Рашид Ал Мактум – да превърне Дубай в глобален център за бизнес, туризъм, търговия и иновации.“
Привлекателна дестинация за различни пазари
Според официалните данни, най-много туристи са пристигнали от:
- Западна Европа – 2,12 млн. (22%)
- ОНД и Източна Европа – 1,48 млн. (15%)
- Южна Азия – 1,45 млн. (15%)
- Близкия изток и Северна Африка (MENA) – 1,12 млн. (11%)
- Съветът за сътрудничество в Залива (GCC) – 1,51 млн. (15%)
- Източна Азия – 9%
- Северна и Южна Америка – 7%
- Африка – 4%
- Австралия и Океания – 2%
Иновации, инфраструктура и изживявания
„Способността на Дубай да създава вълнуващи и персонализирани изживявания, които отговарят на очакванията на съвременния пътешественик, го утвърждава като една от най-желаните туристически дестинации в света“, допълни шейх Хамдан.
Изключителната инфраструктура, уникалните атракции и устойчивите иновации в туризма и хотелиерството превръщат града в модел за успех в глобалната индустрия на гостоприемството.
Пазарни стратегии и партньорства с над 3000 компании
Според Министерството на икономиката и туризма, успехът на Дубай се дължи и на сътрудничеството с над 3000 местни и международни партньори, както и на персонализирани пазарни стратегии и глобални маркетинг кампании.