Последни новини
България винен туризъм 2025

България стартира националната кампания „Следвай пътя на виното“

Министерството на туризма, заедно с Българската асоциация на винените професионалисти, Българската организация за винен туризъм и Българската телеграфна агенция, дадоха старт на националната кампания „Следвай пътя на виното“ (Wine leads the way). Целта е да се позиционира България като привлекателна винена дестинация, която съчетава култура, традиции, гастрономия и уникални преживявания.

Виното като нов туристически бранд на България

„България има всички предпоставки да се превърне в разпознаваема винена дестинация – с уникални сортове, хилядолетна винена история и богат културен контекст,“ подчерта министърът на туризма Мирослав Боршош. По думите му инициативата ще даде тласък на нови инвестиции, развитие на регионите и привличане на туристи от целия свят.

Българската телеграфна агенция ще подкрепи кампанията с нова рубрика – „Следвай пътя на новото БГ ВИНО“ (New BG WINE leads the way), която ще представя новини и тенденции от българските винарни през 2025 г.

Пловдив – сцена на винения туризъм

Кампанията предшества едно от най-значимите събития в сектора – Глобалната конференция за винен туризъм (5–7 октомври 2025 г.), организирана в Пловдив от Министерството на туризма и UN Tourism.

Градът ще бъде домакин и на съпътстващи събития:

  • Urban Wine Fest 2025 (3–5 октомври) с вход свободен и силна регионална идентичност;
  • Дегустационен тур „На чаша вино разстояние от Пловдив“ (5 октомври), който ще обхване 12 изби в Западна Тракия и Розовата долина, с дегустации, преференциални цени и винено-кулинарни предложения.

„Истинското преживяване идва, когато виното се съчетава с култура, традиции и емоции. Именно това прави България привлекателна винена дестинация,“ каза Петя Минкова, председател на Българска организация за винен туризъм.

Общи усилия за силен национален бранд

Според Живко Енчев, председател на Българската асоциация на винените професионалисти, инициативи като Международния ден на Мавруда показват, че сътрудничеството между институции, общини и асоциации може да изведе българското вино на световната карта.

Кампанията „Следвай пътя на виното“ цели синхрон между институциите, местните власти, винените асоциации и туристическия сектор, за да се изгради България като водеща винена и културна дестинация, привличаща туристи от висок клас и създаваща нови възможности за регионално развитие.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Директива за пакетните пътувания
Вижте още

Постигнато е споразумение по новата Директива за пакетните пътувания: туристическият сектор отчита значителен напредък

Постигнато е споразумение по Директивата за пакетните пътувания. Основните интереси на туристическия сектор са взети под внимание След…
Total
0
Share