Последни новини
Boeing 777-8 Freighter производство

Старт на производството на Boeing 777-8 Freighter

Ново начало за Boeing: Старт на 777-8 Freighter

С пробиването на първия отвор в 33-метровата носеща конструкция на крилото, екипите в завода на Boeing в Еверет, щата Вашингтон, дадоха начало на производството на 777-8 Freighter – най-новият и най-голям двумоторен товарен самолет в света.

Около 100 служители от Composite Spar Shop аплодираха, когато Кейси Макдауъл задейства машината и проби първия отвор в носещата греда на крилото – символичният старт на основния монтаж по традиция на Boeing.

„Не се забравят такива моменти. Беше специално да започнем това начинание заедно като екип“, сподели Макдауъл.


Операторът Кейси Макдауъл започва пробиването на първия отвор в носеща греда на 777-8 Freighter в Еверет, щата Вашингтон. (снимка: Мариан Локхарт)

Най-ефективният товарен самолет в историята

777-8 Freighter е част от семейството 777X и е проектиран като най-ефективният двумоторен товарен самолет. От стартирането на програмата през 2022 г., авиокомпании и карго оператори са направили 59 поръчки за модела.
Първата доставка е планирана за 2028 г.


Емоционален момент за поколения в Boeing

За Робин Торнинг, мениджър по автоматизация с 38 години в компанията, този момент е особено трогателен:

„Работих по първия 777 – WA001 – в началото на кариерата си. Сега започвам работа и по най-новия член на семейството 777X.“

Семейството на Торнинг – баща, син и дъщеря – споделят почти 100 години служба в Boeing.

„Да докосваш тези невероятни самолети и да участваш в създаването им е истинска привилегия и рядък шанс. Взимаме работата си присърце, стремейки се да произвеждаме по-безопасни и ефективни самолети.“


Технология и мащаб: крилата на бъдещето

В Composite Wing Center, близо до Еверет, бяха изработени:

  • Носещи греди (spars)
  • Обшивки на крилата (skin panels)
  • Надлъжни усилватели (stringers)

Всяко крило съдържа две греди – предна и задна, всяка с дължина 108 фута (33 метра).
За направата на двойка греди са използвани 630 км въглеродна лента – разстоянието от Еверет до щата Монтана.
Общото им тегло достига 1134 кг.


Какво следва?

Завършените греди ще бъдат преместени във фабриката за крайно сглобяване, където ще се обединят с компоненти от Composite Wing Center и други части, за да формират първите крила на 777-8 Freighter.

„Вие сте начело на пътя, по който въвеждаме най-новия ни товарен самолет в производството,“ заяви Джейсън Кларк, вицепрезидент и генерален мениджър на 777/777X програмата.
„Благодаря ви, че градите нашето бъдеще.“


Част от голямото семейство 777X

777-8 Freighter е един от трите модела в семейството 777X, което включва още:

  • 777-9 – пътнически самолет с голям капацитет
  • 777-8 – пътническа версия с по-дълъг обсег

Това са най-новите попълнения в успешната серия на Boeing от широкофюзелажни самолети, водеща в световната авиационна индустрия.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Related Posts
Total
0
Share