задължителни стандарти за наземно обслужване

ГВА въвежда задължителни стандарти за наземно обслужване на летище “Васил Левски” – София

От днес временно е отнет лицензът на „Суиспорт България“ АД за извършване на дейности по наземно обслужване на летище „Васил Левски“ – София. Мярката е в сила за срок до два месеца или до изпълнение на всички препоръки и отстраняване на констатираните несъответствия. Това съобщи главният директор на Главна дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ (ГД ГВА) Анелия Маринова.

„Заповедта влиза в сила след 14-дневен срок от връчването ѝ, с което се осигурява възможност за реорганизация на обслужването на пътниците от авиокомпаниите, които имат сключени договори със „Суиспорт България“ АД. Възможните мерки за плавен преход бяха обсъдени днес на работна среща между ГД ГВА и представителите на всички наземни оператори. Минималните стандарти за качество вече са в сила и са подписани от всички наземни оператори.

„Стандартите, касаещи обслужването на пътници, бяха публикувани още вчера на сайта на ГД ГВА. Споразумението предвижда механизъм за наблюдение и контрол от страна на летищния оператор, който при нарушения ще уведомява ГД ГВА за предприемане на незабавни действия“, уточни Маринова.

Проверките на столичното летище ще продължат ежеседмично, а на летищата във Варна и Бургас – веднъж месечно. Предвижда се и въвеждането на механизъм за наблюдение на удовлетвореността на пътниците, включително с улеснена възможност за подаване на сигнали и жалби.

От днес е въведена и Специална оперативна процедура за отвеждане на пътници до и от борда на въздухоплавателните средства на летище “Васил Левски” София, с която се преустановява практиката пътници от държави извън ЕС да бъдат прехвърляни през ръкав и после с автобуси до граничен контрол. Слизането от самолета ще се извършва в близост до ръкава, с директно качване в автобуси, а самите самолети ще бъдат пренасочвани за използване на ръкав при заминаващи полети. Прилагането на новата процедура ще бъде обект на последваща инспекция от ГД ГВА през следващите дни.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
инцидент с блокирани пътници на летище
Вижте още

Вицепремиерът Караджов свиква спешна среща заради инцидент с блокирани пътници на летище „Васил Левски“ – София

Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов свиква спешна среща във връзка с неуредиците на летище „Васил Левски“…
зачестилите случаи на лошо обслужване
Вижте още

Летище София: отговорността за зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници е на наземните оператори “Голдеър Хендлинг”AД България и „Суиспорт България“ АД

Позиция на СОФ Кънект-операторът на летище „Васил Левски“-София във връзка със зачестилите случаи на лошо обслужване на пътници: Отговорността…
Общо
0
Споделете