евро туристически бранш

Петър Стоянов: Българският туризъм трябва да стане разпознаваем в Китай, Индия и Бразилия

Българският туризъм готов за преход към еврото

Туристическият бранш в България е най-подготвеният за приемането на еврото, заяви Петър Стоянов, председател на АБТТА, в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria. В момента секторът продава в евро, а фактурира в левове, като са необходими няколко технически промени, за да премине напълно към новата валута.


Очаквания за нови пазари и дългосрочни ползи

„С приемането на еврото се надяваме България да стане разпознаваема за пазари като Китай, Индия и Бразилия“, коментира Стоянов. Основните ползите от въвеждането на еврото включват:

  • Улеснен достъп до финансиране
  • Повишено доверие сред чуждестранни инвеститори
  • Привличане на световноизвестни хотелски брандове

„Бранд България“ – нужда от ускорено развитие

Развитието на стратегията „Бранд България“ изостава. Въпреки това, според Стоянов, през последните месеци се усеща подкрепа от Министерството на туризма.

„Не трябва да разчитаме само на морски и зимен туризъм“, подчертава той.

Необходимо е по-силно популяризиране на нишовите туристически продукти, сред които:

  • Винен туризъм
  • СПА туризъм
  • Велосипеден туризъм
  • Планински туризъм

Остарял модел на реклама и нужда от държавна синергия

Според Петър Стоянов, рекламният подход на България е остарял. За да се постигне реална промяна, е нужно действията да се случват в синхрон с държавните институции.


Силен старт на летния сезон и ключова роля на вътрешния пазар

„Летният сезон започва добре, с увеличени резервации от Румъния и Полша“, отбеляза Стоянов. Основно предизвикателство остават пазарите извън Европа, където България все още не е позната като туристическа дестинация.

Вътрешният пазар обаче остава основен двигател на туризма, като няма индикации за спад в пътуванията, въпреки глобалната икономическа несигурност.


Септември измества август в летния пик

Стоянов подчертава и позитивна тенденция – удължаване на летния сезон:

„С повишаването на температурите септември се превърна в един от най-силните месеци, измествайки горещия август.“


Цялото интервю

Гледайте пълното интервю с Петър Стоянов тук:
https://www.bloombergtv.bg/a/16-biznes-start/143702-balgarskiyat-turizam-tryabva-da-stane-razpoznavaem-v-kitay-indiya-i-braziliya

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете