Повече от 120 фирми участват в изложението „Храни и напитки за туризма & ХОСТ индустрия 2025: Синьо лято“, което се провежда край Варна. Според Тодор Сотиров, управител на организиращата фирма „Пачуърк“, за Северното Черноморие в изложението са се включили малко над 125 компании.
Той припомни, че форумът се провежда непосредствено преди активния летен сезон, като основната му цел е да срещне ключови партньори от туристическия бранш.
Домакин и предстоящо издание в „Слънчев бряг“
Изложението се провежда в хотел „Интернационал“, в курорта „Златни пясъци“.
Сотиров сподели още, че следващото издание на форума ще се състои на 29 април в курорта „Слънчев бряг“, където ще участват над 150 фирми, които ще представят своите продукти и услуги. Това е 21-вото издание на форума.
Растящ интерес и международно участие
„Много сме щастливи, че интересът на фирмите изложители не намалява, а дори продължава да расте“, сподели организаторът.
По негови думи, почти 20% от фирмите са нови участници, което е сериозен индикатор за жизнеността на събитието. През 2025 година се наблюдава значително международно участие, включително фирми от Италия, Румъния, Белгия и други страни.
Много от чуждестранните изложители имат интерес да работят на българския пазар, добави Сотиров.
ХОСТ индустрия – хотелско оборудване и технологии
Освен традиционните храни и напитки, изложението предлага и специален сектор, наречен ХОСТ индустрия – абревиатура, която включва:
- Хотелско оборудване
- Системи и технологии
- Хигиенни продукти
- Хотелски текстил
- Козметика и други
В тази част от изложението участват около 10-12 фирми, които представят решения в подкрепа на хотелиерския бизнес.
Очаквания за летния сезон
На въпрос за очакванията за предстоящия летен сезон, Тодор Сотиров заяви, че настроенията в бранша са умерено оптимистични.
Според обратната връзка и анализите по резервации, очакванията са, че летният сезон няма да е по-слаб от миналогодишния, а дори има плахи надежди за лек растеж, сподели той.
„Храни и напитки за туризма & ХОСТ индустрия 2025: Синьо лято“ се утвърждава като важна платформа за сътрудничество и нови бизнес възможности в туристическия сектор на България.