Сицилия – не само море и култура, но и гастрономическо преживяване
Винено-кулинарният туризъм се утвърждава като водеща форма на преживяване в Сицилия. Този тип туризъм ангажира всички сетива и вече не е запазен само за луксозния сегмент – хотелиерите на острова адаптират предложенията си, за да предложат уникални гастрономически преживявания на туристите.
Сицилия се нарежда сред водещите дестинации в Италия за винено-кулинарен туризъм, като акцентът е върху местната кухня, изби и традиционни продукти. Специално внимание се обръща на сладкишите, които са едно от отличителните кулинарни предимства на острова.
Международно признание и американски интерес
Признанието на Сицилия като Европейска гастрономическа област за 2025 от IGCAT допринася за привличането на чуждестранни туристи, включително от САЩ. Известният шеф-готвач Челестино Драго, базиран в Лос Анджелис, е посланик на сицилианската кухня и популяризира гастрономическите изживявания на международния пазар.
Преобразуване на хотелиерството
Луксозните хотели вече не предлагат само настаняване – те се превръщат в центрове за гастрономически истории. Пример за това са:
- Insulae Resort в Чефалу с ресторант „Zayt“
- Tenuta di Castellaro в Липари
- Foresteria di Planeta, където престоят се превръща в сензорно пътешествие чрез редки вина и местни продукти
Хотелиерите използват храната като стратегически елемент, чрез който се разказва историята на региона. Туризмът вече се основава на усещания и преживявания, а не само на настаняване.
Храната като стратегически стълб на туризма
Предприемачите и мениджърите на хотели подчертават, че интегрирането на култура, гастрономия и дизайн е ключово за конкурентоспособността. Винено-кулинарните точки вече не са допълнителен елемент, а стратегически стълб на туристическите маршрути.
„Съвременният турист не търси само хотел, а история – и тази история минава през вкуса, продуктите и трапезата“, казва Роза Ди Стефано, CEO на FarHotels пред италианското издание „Соле 24 оре“, информира БТА.