Велинград туристическа стратегия

Велинград става един от акцентите в рекламната и маркетингова стратегия на Министерство на туризма

Институцията инициира среща с местната власт и бранша в града

Министерството на туризма със стратегически фокус върху Велинград

Среща на високо ниво с местната власт и туристическия бранш

Министерството на туризма определи Велинград като един от водещите акценти в новата си рекламна и маркетингова стратегия. По инициатива на институцията се проведе среща между министъра на туризма Мирослав Боршош, кмета на община Велинград д-р Костадин Коев, областния управител Валентина Кайтазова, народния представител Дафинка Семерджиева, местния бизнес, туристически сдружения, както и ученици и преподаватели от Професионалната гимназия по икономика и туризъм „Алеко Константинов“.


Туризмът като двигател на регионалното развитие

„Без подкрепата на държавата работата на местната власт е изключително затруднена. Наш приоритет е да развиваме туризма по региони, съвместно с общините, чрез подкрепа за реклама, маркетинг и събития, които привличат туристи“, подчерта министър Боршош.


Основните предизвикателства пред Велинград

По време на срещата бяха обсъдени няколко ключови предизвикателства пред туристическия сектор във Велинград:

  • Липса на квалифицирани кадри
  • Необходимост от подобряване на инфраструктурата
  • Очаквания за намаляване на ДДС за хотели и ресторанти
  • Подобряване на достъпността и градската среда

Ретроатракции, спортна инфраструктура и развитие на дестинацията

Министърът коментира и възможността теснолинейката да се превърне в ретроатракция, както и идеите за популяризиране на бранда „Велинград“, развитие на спортна инфраструктура и подобряване на достъпа до курорта.


Конкретни проекти в общината

Сред вече реализираните или стартирани дейности са:

  • Обновяване на парк „Клептуза“
  • Подобрения на уличната и ВиК мрежа
  • Инвестиции от държавния бюджет за подобряване на средата

Подкрепа от други министерства и устойчив туризъм

Министър Боршош обяви, че ще търси синхронизирана подкрепа от ресорните министерства за решаване на инфраструктурните проблеми и устойчиво развитие на региона.

„Събитията развиват туризма и затова ще съдействаме за излъчване на културните акценти на Велинград през комуникационните канали на министерството“, подчерта министърът.


СПА, балнео и медицински туризъм – стратегически фокус

Велинград се утвърждава като водеща СПА и балнео дестинация, с потенциал за медицински туризъм, който е сред основните приоритети в стратегическите планове на министерството.


Статистика и възможности за развитие

Само за първите пет месеца на 2025 г. в общината са отчетени над 148 000 туристически регистрации, а през 2024 г. – над 340 000. Повече от 67% от туристите избират 4 и 5-звездни хотели.

Предизвикателствата, които остават:

  • Удължаване на средната продължителност на престоя
  • Привличане на повече чуждестранни туристи
  • Диверсифициране на туристическото предлагане

„Да привличаш десет пъти повече туристи от населението си е постижение. Но трябва да надграждаме с по-добра инфраструктура, подготвен персонал и европейско ниво на услугите“, каза министър Боршош.


Образование и кадри – в центъра на вниманието

Представителите на туристическия бранш подчертаха нуждата от практическо обучение и партньорства със специализирани училища.

„Имаме отговорност да задържим младите хора в България, да работят и създават семейства тук“, завърши министърът.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете