Групата е отличена за своето устойчиво развитие, зелени иновации и инвестиции в бъдещето на енергетиката
Признание за устойчивото лидерство на United Group
United Group – водеща телекомуникационна и медийна група в Югоизточна Европа, част от която е Vivacom, бе отличена с престижната награда за най-зелена компания в сектор „Телекомуникации“ в България. Отличието бе връчено в рамките на 15-тото издание на конкурса „Най-зелените компании в България“, организиран от b2b Media.

120 милиона евро инвестиция в зелена енергия
Основният принос за наградата е мащабната инвестиция на United Group в размер на 120 милиона евро за изграждане на четири електроцентрали за възобновяема енергия в България. Тези съоръжения:
- Ще покриват 100% от енергийните нужди на Vivacom и други компании на групата в България от 2027 г.
- Ще осигуряват 65% от общото потребление на енергия на групата в региона
- Ще имат инсталирана мощност от 124 MW
- Ще произвеждат 310 000 MWh годишно, достатъчно за над 60 000 домакинства
Иновативни технологии и енергийна устойчивост
Проектът включва и високотехнологични системи за батерийно съхранение, които:
- Могат да акумулират 1,5 пъти повече енергия от върховата производителност на централите
- Осигуряват стабилно снабдяване с електричество
- Намаляват въглеродните емисии с близо 120 000 тона годишно

Отличия в още две категории
Освен първото място в основната категория, United Group бе отличена и в още две направления:
- Второ място в категория „Зелена иновация“
- Трето място в категория „Зелена инвестиция“
Изказване от ръководството
„За нас тази награда е признание, но и отговорност – да продължим да бъдем пример за това как бизнесът може да бъде активен участник в прехода към зелена икономика и устойчиво бъдеще“,
сподели Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom.
United Group не просто инвестира в бъдещето – тя го изгражда. С този проект компанията ясно демонстрира ангажимента си към устойчиво развитие, екологични иновации и енергийна независимост.
*В партньорство с United Group