ръст на туризма в България

Очакван ръст на туризма в България с между 5 и 7% за първото полугодие

Очакван ръст на туризма в страната

Очакваният ръст на туризма в страната за първото полугодие е между 5 и 7 процента, каза в Кюстендил министърът на туризма Мирослав Боршош, информира БТА. Той уточни, че общата оценка, на база на данните за първото шестмесечие, показва непрестанен ръст в сектора – както по линия на чуждестранните туристи, така и във вътрешния туризъм.

„Очакваният ръст е между 5 и 7 процента за целия период от януари до юни, което е много добра тенденция предвид застоя на част от дестинациите в Европа“, коментира министърът.


Устойчиво развитие и възстановяване на пазарите

Министър Боршош посочи, че българският туризъм върви с нормални темпове на развитие, като след силен зимен сезон и летният се очертава добър. Въпреки че все още не са достигнати предпандемичните нива, има ясно изразени тенденции за възстановяване.

Сред позитивите е възстановяването на немския пазар след поредица от срещи с водещи туроператори. Освен това румънският и британският пазари бележат ръст, а турският и израелският пазар показват особено добри резултати.


Поглед към сезон 2026

В съвременния туризъм вече се говори за сезон 2026. По думите на министъра, първите резервации от големите туроператорски фирми вече са започнали, което показва устойчив интерес към България като туристическа дестинация.


Развитие на планинския туризъм

Досега планинският туризъм у нас се свързваше основно със ски сезона. Министър Боршош сподели, че целта е планината да посреща туристи целогодишно. Това ще изисква повече лифтове, писти и по-добра достъпност, за да достигнем нивото на повечето европейски държави.

От септември ще започне голям разговор за бъдещето на планинския туризъм.


Кюстендил – потенциал за развитие

Мирослав Боршош участва в духовния празник на Кюстендил „Панагия – въздигане на хляба“ и се срещна с кмета на общината Огнян Атанасов.

Той подчерта, че Кюстендил предлага културно-исторически, планински и религиозни маршрути, разполага с инфраструктура, а добрата координация между местната и националната власт ще доведе до резултати.


Необходимост от настаняване и реклама

Министърът заяви, че са нужни повече места за настаняване, за да могат туристите да остават в града повече от един ден. Планира се разширяване на фестивалната и концертната програма за привличане на повече посетители.

Кметът Атанасов допълни, че с подкрепата на Министерството на туризма и силна рекламна кампания Кюстендил може да се върне на туристическата карта на България.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете