технологиите вече няма да са опция, а необходимост за успех в туристическия сектор през 2025, сочи проучване на URBO Studio

Технологиите вече няма да са опция, а необходимост за успех в туристическия сектор през 2025 г., сочи проучване

През 2025 г. технологиите вече няма да са опция, а необходимост за успех в туристическия сектор. Дигиталната трансформация не само ще намали разходите и оптимизира работата на служителите, но и гарантира по-добро потребителско изживяване за клиентите.

За да останат конкурентни, компаниите трябва да използват технологиите като основен двигател на своето развитие и адаптация към динамичните нужди на пазара. Това се посочва в проучване на URBO Studio – доставчик на софтуерни решения в сферата на туризма и „смарт“ инфраструктура за градска среда, информират БТА.

Дигиталната трансформация носи значителни ползи и за разходите чрез автоматизиране на процеси като мигновено издаване на билети, управление на потока от посетители и проследяване на наличности и капацитет на зали и терени в реално време. Бизнесите, които използват подобни технологии, отчитат намаление на оперативните разходи с 25 на сто, което в дългосрочен план е стратегическо предимство, се изтъква в проучването.

Какво очакват туристите и защо са важни технологиите

Днешните туристи очакват лекота и бързина във всеки аспект от своето преживяване – лесна покупка, без значение от услугата.

  • През 2023 г. приблизително 82 на сто от всички резервации за пътувания са направени онлайн чрез мобилно приложение или уебсайт, което подчертава ключовата роля на дигиталните решения, се отчита в проучването.
  • От резервирането на билети за музеи или атракции до получаването на персонализирани препоръки за събития, стремежът към задоволяване на очакванията на съвременния потребител трансформира цялата индустрия.
  • Проучване от 2024 г. показва, че 72 на сто от потребителите са по-склонни да изберат услуга или продукт от бизнес, който предлага онлайн и интуитивен достъп до своите услуги, пред такъв, който не го прави. 
технологиите

Ефектите от навлизането на технологиите

  • Използването на технологични решения за предлагане на пътувания, продажба на събития, както и контрол на достъпа до туристически обекти се е увеличило с близо 40 на сто през 2023 година, се посочва в проучването. 
  • В хотелския сектор се наблюдава над 20 на сто ръст в интеграцията на различни софтуери за оптимизация на работни задачи, както и продажби онлайн и на място чрез вендинг машини на самообслужване или QR кодове за бърза покупка. 
  • Дигиталните градски карти увеличават посещенията на музеи и атракции с над 15 на сто, тъй като съчетават комбинирани оферти от атракции, културни обекти, събития и други градски услуги. Тук ползите за бизнеса и общините са повече приходи и създаване на цялостни предложения, които освен по-атрактивни, често са и ценово по-изгодни за туристите, отбелязват авторите на проучването.
  • Атракциите, които интегрират системи за контрол на достъп, отчитат увеличение на удовлетвореността на посетителите с над 20 на сто. Причината за това е по-краткото време за изчакване на входа и по-бързата валидация на билети. 

Туристическият сектор в България

Туристическият сектор в България се сблъсква с голяма конкуренция както на международно, така и на местно ниво. За да останат конкурентни, бизнесите трябва не само да привлекат повече международни туристи, но и да работят в посока адаптиране на своите услуги към бъдещите тенденции, за да задържат и българските туристи, смятат авторите на проучването. Те отбелязват, че през 2024 г. година тенденцията сочи към чужбина, където огромен брой българи предпочитат да пътуват и дори да прекарват празниците. 

Чрез навлизането на дигиталните услуги, които осигуряват информираност за специални събития или отстъпки и лесен достъп до онлайн резервации, както и включване на виртуални турове, българският туризъм може значително да модернизира сектора, подобрявайки качеството на обслужване и удовлетвореността на клиентите. По този начин се насърчава местният туризъм в страната, а не извън нея, изтъкват авторите на допитването. 

Свързани публикации
Общо
0
Споделете