България е на прага на нова страница в туризма с членството си в сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г., а ролята на медиите и начинът на говорене са неотменима част от българския туристически продукт. Това бе водещата тема на форума „БГ туризъм – Зима 2024/2025“, организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) и Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), в който участваха и министърът на туризма Евтим Милошев, Ирена Георгиева, заместник-министър на туризма, представители на екипа на Министерство на туризма, кметове на общини и представители на бизнеса и академичната общност.
Българският туризъм: Самочувствие и идентичност
„Днес повече от всякога българският туризъм трябва да заяви своята идентичност с увереност и самочувствие. Особено след обявяването на членството на България в сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г. За 2025 година можем да отправим посланието, че България е спокойна, сигурна и гостоприемна дестинация,“ заяви министър Евтим Милошев.
Българските зимни курорти остават конкурентни на европейския пазар, дори и при променения размер на ДДС за ски съоръженията. Те привличат туристи с добавената стойност, която предлагат, и разнообразието от услуги.
Любовта към България: Капитал за успеха на туризма
„Когато туристите опознаят България, те се влюбват в нея. Тази любов е нашият най-голям капитал и дългосрочна инвестиция в успеха на туризма ни,“ подчерта д-р Меглена Плугчиева на форума в село Баня.
Синергията между институции, общини, бизнес и медии
Едно от основните послания на форума беше нуждата от по-силна синергия между всички заинтересовани страни в туризма. Успешен пример за това са общините Разлог и Банско, които демонстрират как ефективно да предложат разнообразен и качествен туристически продукт.
„България е дестинация, където преживяванията надминават цената. Никоя друга страна не предлага такова богатство на едно място – природа, култура, история, традиции, кухня, вино и модерност,“ допълни министър Милошев.
Разнообразие от преживявания
Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес – Банско, илюстрира разнообразието, което България предлага:
„В нашия регион за 7 дни можеш да направиш 7 различни неща – ски, голф, вино, посещение на исторически забележителности и манастири, и да опиташ уникална местна кухня.“
Посланията на България за 2025 г.
Генералният директор на БТА Кирил Вълчев обобщи възможните послания за България като туристическа дестинация през 2025 г., сред които е „Земя на ски, слънце и спа“.
България като пример за балансиран туризъм
Членството в Шенген предоставя уникални възможности за България да се утвърди като водеща туристическа дестинация. Ефективното партньорство между институции, бизнес и медии ще допринесе за популяризирането на страната като място, където култура, история и природа се съчетават в уникални преживявания.