Siemens Smartron локомотиви БДЖ

100% от бързите влакове вече се обслужват от локомотиви Siemens Smartron

България с още една крачка към модерен и екологичен железопътен транспорт

София, 6 октомври 2025 г. – Българските държавни железници (БДЖ) направиха важна крачка към модернизация и устойчиво развитие на железопътния транспорт. От днес всички бързи влакове в страната се обслужват изцяло от новите локомотиви Siemens Smartron, съобщи заместник министър-председателят и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов.


Снимка: Министерство на транспорта

Три нови локомотива влизат в експлоатация

По време на официална церемония министър Караджов въведе в експлоатация три нови електрически локомотива Siemens Smartron, носещи имената на български личности с принос към железопътното дело – Георги Икономов, Захари Стоянов и Борис Колчев.

„Още днес те ще поемат своите дежурства – два от тях ще се отправят към Бургас, а третият – към Русе,“ заяви Караджов.

Новите машини са надеждни, енергийно ефективни и безопасни, като отговарят на всички европейски стандарти за устойчив транспорт. Министърът подчерта, че целта на БДЖ е да осигури техника, която не се поврежда и не създава риск за движението, което ще намали закъсненията и ще подобри качеството на услугата за пътниците.


Снимка: Министерство на транспорта

Модернизация на стойност над 91 млн. лв.

Локомотивите са част от договор за доставка на общо 10 нови Siemens Smartron на стойност над 91 млн. лева.
С тях флотилията на БДЖ вече наброява 24 локомотива от този тип, а последният по договора ще бъде доставен преди края на 2025 г.

Всеки от тях е оборудван с високотехнологични системи за безопасност, които намаляват риска от инциденти и оптимизират работата на машинистите.


Снимка: Министерство на транспорта

Екологичен и устойчив транспорт

Siemens Smartron е електрически локомотив от ново поколение, разработен специално за енергийна ефективност и нисък въглероден отпечатък.
Въвеждането му в експлоатация е част от по-широката стратегия на Министерството на транспорта за:

  • повишаване на надеждността на железопътния транспорт,
  • намаляване на вредните емисии,
  • и изграждане на устойчива транспортна система, в съответствие с целите на Европейския зелен пакт.

Поглед към бъдещето: нови вагони и европейски фондове

Министър Караджов обяви, че се работи по варианти за закупуване или наемане на нови пътнически вагони и резервни единици, за да се отговори на нарастващото търсене.

„До края на годината недостигът на пътнически вагони ще достигне 70. Разглеждаме възможности за кандидатстване по климатичния фонд на ЕС, с цел подобряване на транспортната инфраструктура и намаляване на социалните неравенства в по-бедни региони,“ уточни Караджов.


Железопътният транспорт – гръбнак на свързана България

Въвеждането на новите Siemens Smartron е не просто технически успех, а стратегическа стъпка към възраждане на железопътния транспорт у нас.
Това е инвестиция в бъдещето на мобилността, устойчивото развитие и доверието на пътниците – с поглед към една по-свързана, по-зелена и по-модерна България.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете