Министърът на туризма Евтим Милошев представи стратегическите приоритети за развитието на сектора пред членовете на Националния съвет по туризъм
Периодът януари – септември 2024 г. е рекорден за българския туризъм по всички основни показатели – брой регистрации на туристи, брой нощувки и приходи от нощувки, според официални данни на НСИ.
„В този период общият брой туристически регистрации е 7,5 млн., като ръстът спрямо същия период на 2019 г., е 9,4%. Увеличението на туристите в морските области е с 3,7%, а във вътрешността на страната е 14,9%.“, заяви министърът на туризма Евтим Милошев по време на заседанието на Националния съвет по туризъм (НСТ).
Влизането в Шенген: Историческо събитие за България
„Днес е исторически ден, защото току-що бе обявено решението България да се присъедини към Шенген и по суша от 1 януари 2025 г. Поздравявам Ви и се радвам, че в този важен момент, ние посрещаме тази новина заедно, в рамките на заседание на Националния съвет по туризъм“, сподели министър Милошев.
реклама на българия – Планове за 2025 г.: Надграждане на успеха
През 2025 г. Министерството на туризма цели да надгради постигнатото, както и резултатите от 2024 г., която статистиката определя като най-успешната до момента. Годишната програма за национална туристическа реклама поставя акцент върху иновативния маркетинг и дигитализацията.
- Предвиждат се партньорства с водещи световни медии като National Geographic, BBC и CNN, както и мащабни кампании в платформите Google, Meta и Booking.com. Тези активности ще подкрепят позиционирането на България като атрактивна дестинация за културен, спа и здравен туризъм.
реклама на българия на Международни туристически изложения
Важен акцент в програмата за реклама на България е разширяването на присъствието на страната на ключови международни туристически изложения.
- През следващата година България ще участва на 27 международни туристически форуми, включително в Дания, Китай, Швейцария и Япония, което значително разширява обхвата на националното ни представяне.
- Планирани са и събития от типа Road Show по ключови пазари, както и организиране на опознавателни турове за чуждестранни журналисти, инфлуенсъри и туроператори, които да продължат да популяризират страната ни и възможностите за туризъм 4 сезона.
Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма 2014–2030 г.
Пред членовете на НСТ бе представена и междинна оценка на Националната стратегия за устойчиво развитие на туризма, която обхваща периода 2014–2030 г. и посочени ключови предизвикателства и бъдещи приоритети.
- Основни акценти са необходимостта от подобряване на нормативната рамка, интеграция на нови технологии и развитие на човешкия капитал.