недостиг на пилоти в Европа и САЩ

Световен недостиг на пилоти застрашава авиационната индустрия

Проблем, който засяга целия свят

Глобалният недостиг на пилоти вече сериозно влияе върху въздушния транспорт. Швейцарската авиокомпания Swiss, част от Lufthansa Group, отмени над 1400 полета това лято заради липса на пилоти.

Това не е изолиран случай. Според Андреас Пинхейро, председател на синдиката на пилотите „Cockpit“, в интервю за германската Ен Те Фау (ntv.de) информира БТА, сподели, че недостигът засяга цялата авиационна индустрия в Европа и САЩ, което вече води до повишение на цените на самолетните билети.


Данни и прогнози

  • До 2032 г. Европа ще изпитва недостиг от 19 000 пилоти
  • В Северна Америка – почти 30 000
  • Lufthansa планира да наеме над 2000 нови пилоти в следващите години

Грешки в управлението и последиците от пандемията

Пандемията от COVID-19 предизвика мащабни съкращения. Lufthansa разреши преждевременно пенсиониране от 55 г., в резултат на което близо 400 пилоти напуснаха само през 2020 г.

Пинхейро:

„За да станеш капитан са нужни 18–20 години. Lufthansa знаеше какво ще се случи, но не предприе навременни действия.“


Обучението – скъпо и трудно достъпно

  • Разходите за обучение в Lufthansa: до 120 000 евро
  • 10 000 евро – още по време на обучението
  • Без гаранция за работа след завършване

Синдикатите настояват за:

  • финансова подкрепа за обучението, независимо от социалния статус
  • гарантирани позиции за завършилите пилоти

Големи разлики в заплатите

  • Заплата на втори пилот в Lufthansa: от 88 600 евро/годишно
  • Капитан с опит: до 281 300 евро + бонуси
  • В дъщерните дружества – до 50% по-ниски заплати

Средни стойности:

ПозицияСредна годишна заплата
Втори пилот~100 000 евро
Капитан (средни рейсове)~135 000 евро
Диапазон (Stepstone)61 000 – 83 000 евро
Данни от агенцията по труда~7100 евро месечно

Автоматизацията не е решение

Идеята за само един пилот в пилотската кабина е определена като опасна от Европейската агенция за авиационна безопасност (EASA).

„Ще продължим да летим с по двама пилоти в кабината – а при дълги полети – с трима или четирима“, казва Пинхейро.


Наблюдаваме комбинация от демографски проблем, управленски грешки и високи входни бариери, които поставят авиацията пред предизвикателства.

👉 Решенията включват:

Възстановяване на капацитета на летателните училища

Подобряване на условията на труд

Финансова подкрепа за обучението

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете