проверки на НАП по Черноморието

НАП установи над 1300 нарушения по Черноморието в летните проверки

Масови проверки на заведения и магазини по морето

В рамките на летната контролна кампания на Националната агенция за приходите (НАП) по Черноморието са проверени над 4600 търговски обекта – заведения, дискотеки, барове, атракциони и магазини за хранителни стоки.


Установени нарушения и липси

Инспекторите са констатирали 1325 нарушения, сред които:

  • 339 случая на неиздаване на фискален бон;
  • 231 проверки с разлики между касовите апарати и наличностите в касите;
  • 89 обекта без фискално устройство;
  • над 300 случая на касови бележки, които не отговарят на изискванията.

Санкции и мерки срещу нарушителите

  • На 1184 търговци са издадени актове за нарушения.
  • 239 обекта подлежат на запечатване.
  • В над 240 обекта с просрочени задължения са иззети средства на стойност 75,3 хил. лв.

Много собственици са предпочели да заплатят глобите в 14-дневен срок, като са се възползвали от намаление от 20%.


Промени в закона и мобилно приложение за контрол

От НАП припомнят, че промените в Закона за ДДС, в сила от 1 януари 2024 г., засилват контрола върху приходите и противодействат на укриването.

Гражданите могат да упражняват контрол чрез мобилното приложение NRA Mobile, което сканира QR кода на касовата бележка.
Приложението е достъпно в App Store и Google Play.

Сигнали за нарушения могат да се подават:

  • на телефон 0700 18 700;
  • по електронна поща: infocenter@nra.bg.

Цел на кампанията

Лятната контролна кампания на НАП, проведена от 30 юни до началото на септември 2024 г., имаше за цел:

реално отчитане на оборотите.

подобряване на фискалната дисциплина;

насърчаване на доброволното спазване на правилата от бизнеса;

осигуряване на равнопоставена бизнес среда;

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Еврозоната и българският туризъм
Вижте още

Министър Мирослав Боршош: Еврозоната е стратегически шанс за по-силен имидж на България и по-конкурентен туризъм

Националната информационна кампания за въвеждане на еврото продължава Със събития във Велико Търново и Смолян продължи националната информационна…
Общо
0
Споделете