Фрапорт България предостави официална информация относно инвестиции и развитие на трафика на Летище Бургас до 2026 година, подчертавайки ключови проекти и очаквания ръст на пътниците. Темата предизвиква силен обществен интерес, а данните бяха оповестени в отговор на нарастващото внимание към бъдещето на аеропорта.
От началото на концесията през 2006 г. досега, концесионерът „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД е инвестирал 221 милиона лева в модернизация на летището. Сред основните проекти са нов пътнически терминал, разширен перон с нови електрически и осветителни системи, както и устойчиви решения за работа. Всичко това е в пълно съответствие с международните стандарти за безопасност и с цел подобряване на пътническото изживяване.

Предстоят нови инвестиции на стойност 100 милиона лева до края на 2026 г. Основният акцент е цялостната рехабилитация на пистата – проект, координиран с Министерството на транспорта и съобщенията и предвиден в концесионния договор. Работата по пистата ще се извърши в извънсезонния период – от ноември 2025 г. до април 2026 г., за да не се нарушава туристическият поток.
Като част от договорните си задължения, Фрапорт е изплатила над 334 милиона лева концесионни такси и повече от 37 милиона лева корпоративни данъци към държавата.
През 2025 г. Летище Бургас очаква ръст на трафика от 12%, с прогноза за над 2 милиона пътници, въпреки спада на полетите от Русия, Украйна и Беларус. За сезон Лято 2025 се планира обслужване на над 70 дестинации, включително нови маршрути, обслужвани от три самолета на Electra Airways, единият от които – в партньорство със SunExpress.
Допълнителна инвестиция е модернизацията на търговските площи в „airside“ зоната, включително нова открита зона от 2000 кв.м, създадена за по-комфортно пътуване.
Фрапорт България подчертава, че въпреки усилията за удължаване на сезонността, зимните полети остават ограничени. Единствената целогодишна линия е Бургас-Лондон (Wizz Air). Въпреки повторното въвеждане на маршрута Бургас-София през зима 2024/2025 с подкрепа от местните общини и концесионера, интересът от пътниците остана слаб.

Във връзка с темата за инвестиции и развитие на трафика на Летище Бургас, главният изпълнителен директор на Фрапорт Туин Стар, д-р Франк Кванте, коментира:
„Активно промотираме Летище Бургас пред всички авиокомпании и предлагаме конкурентни тарифи. За зимния трафик предлагаме и финансова подкрепа с допълнително намалени тарифи. Но решението за извършване на полети се взема от авиокомпанията, не от летището. Те са изключително предпазливи при разширяване на сезона поради ограниченото търсене. За допълнителни зимни полети авиокомпаниите очакват значителна финансова подкрепа, освен ниски тарифи. Ще продължим да включваме общините в дискусиите и маркетинговите дейности с авиокомпаниите, за да бъдат видими всички наши усилия – както за развитието на инфраструктурата, така и за трафика.“.