Дигитализация в хотелиерството България

Технологиите навлизат все по-широко в хотелския бизнес заради липсата на кадри

Експерт: Дигитализацията е ключ към устойчивото развитие на туризма

Липсата на квалифицирани кадри в хотелиерството у нас ускори значително процеса на дигитализация в сектора, сподели Ивайло Кожухаров – основател на консултантската компания Hotel Experts, по време на конференцията „Туризмът и новата реалност“ в Икономически университет – Варна, информира БТА.


Ивайло Кожухаров, снимка: LinkedIn

Персоналът за гостите, компютрите за рутината

Кожухаров подчерта, че навлизането на технологии не просто компенсира липсата на персонал, но и помага за оптимизацията на работните процеси. Според него тенденцията е ясна:

„В бъдеще персоналът ще бъде насочен към грижата за гостите, а компютърните системи ще поемат административната и логистичната тежест.“


Самоувереността не е стратегия

По думите на експерта, в България все още има твърде много самоуверени хотелиери, които избягват съвети от професионалисти, но пазарната реалност изисква иновативност и гъвкавост.
Успехът в хотелиерството изисква:

  • ✅ Ясен анализ на пазара и локацията
  • ✅ Разбиране на нуждите на целевия турист
  • Уникална и реалистична концепция, съобразена с регионалните характеристики

All inclusive? Да, но качествено!

Кожухаров коментира и популярния all inclusive модел, като акцентира, че качеството на храната и напитките е решаващо, независимо от стила на сервиране.

„Все повече туристи търсят кулинарни изживявания, не просто храна.“


Бранд „България“ – нужда от концепция, не само от реклама

Според Кожухаров, за да бъде България конкурентоспособна, трябва да създаде цялостна концепция за развитие на туризма, а не да се разчита само на рекламни кампании.

Неговото предупреждение е ясно:

„Съседни и африкански страни напредват, а ние не можем да лежим на стари лаври.“


Технологиите, иновациите и професионалният анализ са неизбежната посока за българския туристически сектор. Преживяванията, качеството и устойчивото развитие ще определят бъдещите успехи на България като туристическа дестинация.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Общо
0
Споделете