Даниела Стоева АБТТА Хотелски форум

Даниела Стоева от АБТТА с участие в Хотелския форум 2025

Хотелиери, туроператори и експерти обсъдиха бъдещето на туризма в НДК

На 15 октомври в Националния дворец на културата (НДК) се проведе поредното издание на Хотелския форум, който събра на едно място хотелиери, туроператори, доставчици, представители на образователни институции и официални лица от туристическия сектор.


Акцент върху културния туризъм и устойчивото развитие

Сред панелистите беше д-р Даниела Стоева, представител на АБТТА (Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции) в Европейския комитет на асоциациите на туроператорите и туристическите агенции.

Тя подчерта, че културният туризъм вече е излязъл от кризата и се развива стабилно, като основните пазари за България в този сегмент са Германия, Италия, Испания и Румъния.


Даниела Стоева АБТТА Хотелски форум

Дисбаланс между стойността и възприятието на туристическия продукт

Според д-р Стоева, основният проблем на сектора остава разликата между реалната стойност на туристическия продукт и възприятието на неговата цена от страна на потребителите.

Тя посочи, че е необходимо по-добро комуникиране на добавената стойност, която българските туристически услуги предлагат, за да се постигне устойчив растеж и по-висока конкурентоспособност.


Ново предизвикателство: данъците върху авиационните горива

Даниела Стоева обърна внимание и на предстоящо предизвикателство пред европейския туристически пазар – обсъжданото премахване на данъчните облекчения за авиационните горива в ЕС.

Тази мярка би могла да повиши цените на самолетните билети в Европа, което потенциално ще направи дестинации като Турция по-конкурентни спрямо България.


Балансът и преживяванията – ключ към бъдещето

В заключение д-р Стоева изтъкна, че балансът и новите подходи са ключът към устойчивото развитие на туристическия сектор.

Тя цитира проучвания на германския пазар, според които, макар морските почивки да остават водещи, на трето място вече се нарежда търсенето на преживявания – тенденция, която набира все по-голяма сила и определя новата посока на развитие в туризма.

__________________________________________

Последвайте TravelRadar.bg във FACEBOOK

Последвайте TravelRadar.bg в INSTAGRAM

Последвайте TravelRadar.bg в LINKEDIN

Последвайте TravelRadar.bg в YOUTUBE

Свързани публикации
Еврозоната и българският туризъм
Вижте още

Министър Мирослав Боршош: Еврозоната е стратегически шанс за по-силен имидж на България и по-конкурентен туризъм

Националната информационна кампания за въвеждане на еврото продължава Със събития във Велико Търново и Смолян продължи националната информационна…
Общо
0
Споделете