Сътрудничество България Италия туризъм

Министърът на туризма: Италия остава сред водещите партньори на България

Среща между министъра на туризма и посланика на Италия

Сътрудничество между България и Италия

Министърът на туризма Мирослав Боршош проведе работна среща с посланика на Италия в България Н.Пр. Джузепина Дзара, която бе придружена от заместник-ръководителя на мисията Едоардо Ди Паоло.

Срещата се проведе в рамките на дългогодишните успешни двустранни отношения между България и Италия, като посланик Дзара приключва своя мандат през април 2025 г.


Възможности за развитие на туризма между България и Италия

България и Италия имат огромен потенциал за съвместна работа в туризма. Можем да предложим нови възможности за италианските туристи да открият богатата ни култура, природа и традиции“, заяви министър Мирослав Боршош.

От своя страна, посланик Джузепина Дзара подчерта, че България разполага с изключителни природни и културни ресурси, които могат да привлекат още повече туристи от Италия и други страни.

Ключов фактор за развитието на туризма е инвестирането в инфраструктурата. Подобряването на свързаността ще улесни достъпа на туристи и ще допринесе за увеличаването на туристопотока“, посочи тя.


Италиански туристи в България – растящ интерес

През 2024 г. България е посетена от над 164 хиляди италиански туристи, което представлява ръст от 6,4% спрямо предходната година.

Италианските туристи посещават България основно за:
Културен туризъм – посещения на исторически забележителности, фестивали и събития.
Бизнес туризъм – участие в конференции, бизнес срещи и търговски изложения.
Баланс между автентичност и комфорт – италианските туристи търсят преживявания, които съчетават традиции и удобства.


Разширяване на сътрудничеството и популяризиране на България

Министър Боршош потвърди ангажимента на Министерството на туризма за активно сътрудничество с Италия и продължаващо популяризиране на България на международните туристически пазари.

В момента се провеждат рекламни кампании на италианския пазар по популярни телевизионни канали, сред които:
Eurosport
Discovery Channel

Тези кампании акцентират върху:
Зимния туризъм
Културния и природния туризъм
Балнео и СПА туризма

Министерството на туризма ще продължи да работи за разширяване на сътрудничеството с Италия, с цел привличане на повече туристи и насърчаване на инвестиции в сектора.

Свързани публикации
Общо
0
Споделете