Airhelp придобива българската платформа ClaimCompass, чрез която клиенти на авиокомпании могат да подават искове за обезщетение при закъснели и отменени полети. И двете компании са посветени на подпомагането на пътниците да търсят правата си на обезщетение съгласно Регламент 261/2004 на ЕС. Според него авиокомпаниите са задължени да обезщетят пътниците си, в случай че полетът им закъснее или бъде отменен. С това придобиване AirHelp цели да разшири пазарния си дял. Марката на ClaimCompass ще се консолидира под техните операции. Условията на сделката ще останат неразкрити.
AirHelp, международна платформа за права на пътниците във въздушния транспорт, придоби българския ClaimCompass.
От Claimcompass обявиха, че обединяват сили с Airhelp и отсега нататък лидерът в индустрията AirHelp ще натовари своите специалисти да работят по всички нови искове. ClaimCompass вече прехвърля клиентите си към сайта на Еърхелп.
Основан през 2013 г., екипът на AirHelp от над 400 души е обработил над 16 милиона искания и е помогнал на над 2 милиона пътници.
ClaimCompass е основана през 2015 г. от Велизар Шулев, Татяна Миткова и Александър Сумин. Стартъпът позволява на пътниците да получат обезщетение до 700 евро за закъснели, отменени или свръхрезервирани полети. През 2020 г. те придобиха американското приложение за пътуване Service. Според техни данни ClaimCompass е помогнал на над 500 000 пътници по целия свят и е обработил над 110 милиона долара искове.