Туристическият данък в София е вдигнат със 150 процента

София вдигна туристическия данък със 150%

Туристическият данък в София се вдига със 150%, реши в четвъртък Столичният общински съвет (СОС), съобщи Mediapool.bg. За сметка на това обаче с част от приходите от него занапред няма да се издържа администрацията на общинското предприятие “Туризъм”. Годишният данък за Airbnb жилища скача от 25 на 250 лева, гласи друго от решенията. Приходите от данъка се очаква да нараснат до 5.6 млн. лв. през 2025 година.

Как се променя данъкът

За обектите 1 звезда данъкът се увеличава от 40 стотинки на 1 лев на нощувка.

  • За хотелите с 2 звезди – от 60 стотинки на 1.50 лева, за 3 звезди покачването е от 80 стотинки на 2 лева на нощувка.
  • За високия клас хотели поскъпването при обектите 4 звезди е от 1 лев до 2.50 лева. При хотелите 5 звезди увеличението е от 1.20 на 3 лева за нощувка.
  • Патентният данък, който се прилага и за жилища тип AirBNB нараства от 25 на 250 лева. Той бе намален на 25 лв. за година по време на пандемията от Covid – 19.
  • Сметките в разгледания доклад от СОС показват, че след въвеждането на по-високата ставка от патентен данък очакваните приходи са за 490 500 лв.

Туристическият данък в София вече няма да издържа чиновници

Друга голяма промяна е, че част от постъпленията от туристическия данък в София вече няма да се ползват за издръжка на чиновници от ОП “Туризъм”, а целево ще отиват за рекламни кампании и други дейности с туризма. Служителите на общинското предприятие ще са изцяло на издръжка на Столична община.

Важна промяна е, че до 1 месец след приключването на даден рекламна кампания или проект, кметът може да изиска отчет колко средства и как са изразходвани и какви резултати са постигнати.

Приети бяха и тотални принципи за повече прозрачност. Една от промените, приети от СОС, казва, че всички решения в консултативния съвет по въпросите на туризма към Столична община се приемат с две трети мнозинство.

До момента решенията се вземаха с 50 плюс 1 глас, а бизнесът възразяваше, защото в този консултативен съвет е включена администрация и представители на общинското предприятие “Туризъм”.

Приети бяха и принципи на прозрачност по изразходване на средствата за реклама.

Свързани публикации
Общо
0
Споделете