България туризъм

Туризъм: Ски, слънце, спа. България е готова за нова страница с членството си в Шенген

България е на прага на нова страница в туризма с членството си в сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г., а ролята на медиите и начинът на говорене са неотменима част от българския туристически продукт. Това бе водещата тема на форума „БГ туризъм – Зима 2024/2025“, организиран от Българската телеграфна агенция (БТА) и Българския съюз по балнеология и СПА туризъм (БСБСПА), в който участваха и министърът на туризма Евтим Милошев, Ирена Георгиева, заместник-министър на туризма, представители на екипа на Министерство на туризма, кметове на общини и представители на бизнеса и академичната общност.

български туризъм

Българският туризъм: Самочувствие и идентичност

„Днес повече от всякога българският туризъм трябва да заяви своята идентичност с увереност и самочувствие. Особено след обявяването на членството на България в сухопътен Шенген от 1 януари 2025 г. За 2025 година можем да отправим посланието, че България е спокойна, сигурна и гостоприемна дестинация,“ заяви министър Евтим Милошев.

Българските зимни курорти остават конкурентни на европейския пазар, дори и при променения размер на ДДС за ски съоръженията. Те привличат туристи с добавената стойност, която предлагат, и разнообразието от услуги.

Любовта към България: Капитал за успеха на туризма

„Когато туристите опознаят България, те се влюбват в нея. Тази любов е нашият най-голям капитал и дългосрочна инвестиция в успеха на туризма ни,“ подчерта д-р Меглена Плугчиева на форума в село Баня.

Синергията между институции, общини, бизнес и медии

Едно от основните послания на форума беше нуждата от по-силна синергия между всички заинтересовани страни в туризма. Успешен пример за това са общините Разлог и Банско, които демонстрират как ефективно да предложат разнообразен и качествен туристически продукт.

„България е дестинация, където преживяванията надминават цената. Никоя друга страна не предлага такова богатство на едно място – природа, култура, история, традиции, кухня, вино и модерност,“ допълни министър Милошев.

туризъм България

Разнообразие от преживявания

Малин Бистрин, председател на Съюза на туристическия бизнес – Банско, илюстрира разнообразието, което България предлага:

„В нашия регион за 7 дни можеш да направиш 7 различни неща – ски, голф, вино, посещение на исторически забележителности и манастири, и да опиташ уникална местна кухня.“

Посланията на България за 2025 г.

Генералният директор на БТА Кирил Вълчев обобщи възможните послания за България като туристическа дестинация през 2025 г., сред които е „Земя на ски, слънце и спа“.

България като пример за балансиран туризъм

Членството в Шенген предоставя уникални възможности за България да се утвърди като водеща туристическа дестинация. Ефективното партньорство между институции, бизнес и медии ще допринесе за популяризирането на страната като място, където култура, история и природа се съчетават в уникални преживявания.

Свързани публикации
Общо
0
Споделете