Тенденциите в пътуванията на туристите през 2025 г. показват нарастващ интерес към проучване на нови дестинации, нарастващото влияние на програмите за лоялност на авиокомпаниите, значението на съотношението цена-качество и нарастващата роля на AI при планирането на пътуванията.
Проучването на Aer Lingus сред пътниците им разкрива, че:
- две трети (62%) от любителите на пътешествията планират да изследват нова дестинация през 2025 г.
- Gen Z движи тази тенденция, като 72% от 18-24 и 69% от 25-34 планират да изследват нови места тази година.
Планиране, задвижвано от AI
Начинът, по който планираме ваканциите, се развива, като планирането на пътуване, задвижвано от AI, се очертава като ключова тенденция за индустрията. Според проучването:
- 1 от 5 (21%) респонденти разкриват, че са използвали AI инструменти, за да помогнат при планирането на ваканциите си, а други 11% планират да го направят през 2025 г.
- 29% от 18-24 и 33% от 25-34 казват, че вече използват AI за планиране на пътуване
- Препоръките от приятели и семейство (59%) са най-влиятелният фактор, когато става дума за вдъхновяващи пътувания.
- Сайтовете за пътешествия са следващият най-популярен източник с 24%, следван плътно от Instagram (22%).
програмите за лоялност на авиокомпаниите
Проучването разкрива, че (53%) казват, че схемите за лоялност на авиокомпаниите влияят върху решенията им за резервация, което е значително увеличение от 20% в проучването от 2024 г.
двигателите на решенията за пътувания
- Съотношението цена-качество е най-важното съображение за пътниците, като 67% го класират като свой основен приоритет, сочи проучването на ирландската компания Aer Lingus.
- Наличието на добра храна (55%)
- Цената на пътуването до дестинацията (47%).
- Достъп до плаж (42%)
- Качество на настаняването (41%)
мотивация за пътуване през 2025
- Свободното време е основната причина за две трети от анкетираните (63%)
- Семейните събития (16%)
- Приключенията (11%)
популярни места
Европа остава водещата туристическа дестинация за ирландските туристи, като 82% планират да я посетят през 2025 г. Испания запазва позицията си на най-популярната европейска дестинация за 57%. Португалия (27%), Франция (24%), Обединеното кралство (22%) и Италия (21%) допълват петте най-популярни европейски дестинации.